سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران با هشدار به مردم درباره سرقت‌های ایام پایانی سال و سفرهای نوروزی توصیه‌هایی به مردم کرد.
کد خبر: ۷۲۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹ 10 March 2019

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران با هشدار به مردم درباره سرقت‌های ایام پایانی سال و سفرهای نوروزی توصیه‌هایی به مردم کرد.
سیدجعفر ساداتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که در ایام تعطیلات پر از افت و خیز است و گروه‌های بسیاری از مسافران وارد استان می‌شوند.

وی با بیان اینکه مازندران در ایام تعطیلات با احتساب جمعیت شناور ازجمله استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود، افزود: خیلی از سارقان باتوجه به این شرایط برای کسب منافع وارد استان می‌شوند.

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران اضافه کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته طی پنج سال گذشته بخش اعظم سرقت در مازندران مربوط به منازل و خودرو بوده است.

ساداتی بیان کرد: موضوعی که مردم مازندران باید به آن توجه کنند این است افرادی که قصد مسافرت طی این ایام را دارند لازم است طلا و اشیای گران قیمت را در منزل نگهداری نکرده و به صندوق امانات و یا نزدیکان خود بسپارند.

وی با تأکید بر بررسی نرده‌های دزدگیر، قفل‌ها و نکات امنیتی، خاطرنشان کرد: عادت نادرستی که مردم مازندران دارند این است که هنگام ترک منازل خود لامپ را روشن می‌گذارند درحالی‌که باید بدانند این اقدام‌شان موجب شده سارقان شک کرده و با بررسی منازل‌شان و اینکه لامپ به‌صورت متولی روشن باشند اموال‌شان را به سرقت می‌برند.

سرپرست پلیس آگاهی مازندران تصریح کرد: موضوع دیگر وجود قبوض و تبلیغات در درب‌های منازل یکی از شگردهای سارقان است که متوجه می‌شوند که صاحب‌خانه حضور ندارد لازم است اگر همسایه‌ها می‌دانند فرد در منزلش نیست نسبت به برداشتن این قبوض از درب منازل اقدام کنند.

ساداتی یادآور شد: موضوع دیگر افراد برای تعمیر درب منزل به قفل‌سازان مطمئن مراجعه کنند و اگر کلید را گم کردند حتما نسبت به تعویض درب منازل اقدام کنند.

وی درباره سرقت داخل خودرو، اظهار کرد: مسافران قفل پدال و فرمان و دزدگیر خودروها را زمان پارک خودروها فعال کنند.

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مسافران خودروهای خود در پارکینگ‌های معتبر شهرداری و تفرجگاه‌های عمومی استان پاک کنند، گفت: موضوع دیگر اینکه لازم نیست همه جواهرات و پول را زمان مسافرت به همراه داشته باشیم و هنگام ترک خودرو کیف پول و اشیای قیمتی در مکان مطمئن نگهداری کنیم.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار