نزدیک چهار ماه از حادثه شهادت شهدای مرزبان که در سیستان‌وبلوچستان به شهادت رسیدند، می‌گذرد؛ اما هنوز خبری از سنگ مزار برای این شهدا نیست و آنان غریبانه در بهشت‌رضا(ع) آرمیده‌اند تا شاید کمیسیون احراز شهادت رأی به شهادت این مرزبانان دهد و سنگی بر مزار آنان گذاشته شود.
کد خبر: ۷۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴ 03 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، چندی پیش طبق پیامک ارسالی یکی از شهروندان «هشت تن از سربازان مرزبانی که ١٧/١/٩٤در مرز نگور سیستان به شهادت رسیدند و چهار نفر در گلزار شهدای بهشت‌‌رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شدند، هنوز از سنگ مزار آن‌ها هیچ خبری نیست. لطفا رسیدگی کنید.» و همین شد که این موضوع را از مسئولان مرتبط پیگیری کردیم تا شاید مزار آنان از حالت بلاتکلیفی خارج شود.

کمتر از شش ساعت سنگ مزار را نصب می‌کنیم

در همین رابطه مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا گفت: ما اجازه نداریم برای این شهیدان سنگ مزار بگذاریم؛ چراکه باید مراحل قانونی جهت تایید شهادت آنان طی و به ما اعلام شود.

کریم‌دادی با اذعان به اینکه این شهدا برای ما گران‌قدر هستند، از همین‌رو چندین بار بحث سنگ مزار آن‌ها را پیگیری کرده‌ایم، اظهار کرد: سنگ مزار شهدا را سازمان فردوس‌ها و بهشت‌رضا(ع) تهیه نمی‌کند، بلکه نیاز به تاییدیه دارد که بنیاد شهید آن را ‌از تهران پیگیری می‌کند.این مسئول شهری خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی اگر سنگ شهدا را تولید و تحویل سازمان بدهند، ما‌ در مدت کمتر از شش ساعت‌ کار آماده‌سازی و نصب آن را انجام می‌دهیم.

تا زمان تشکیل کمیسیون احراز شهادت باید صبر کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی نیز در گفتگویی با ما گفت: هرسال کمیسیون احراز شهادت در تهران با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل ‌و پرونده‌ها برای احراز شهادت بررسی می‌شود.عابدین عابدین‌مقدم با اشاره به اینکه طبق معمول بحث احراز شهادت زمان می‌برد، افزود: هرسال بسته به تعداد پرونده‌هایی که جمع شود یک یا دو بار کمیسیون احراز شهادت تشکیل می‌شود. از همین رو کمی زمان می‌برد.

به‌گفته وی تا زمانی که کمیسیون احراز، شهادت را اعلام نکند، اجازه نصب سنگ مزار به ما داده نمی‌شود و فعلاً باید صبر کرد.

عابدین مقدم همچنین با تأکید به اینکه وقتی حکم شهادت تایید شد، کارهای نصب سنگ مزار انجام خواهد شد، متذکر شد: در کمیسیون احراز شهادت، وزارت دفاع، وزارت کشور، فرمانده کل قوا، فرماندهان نیروی نظامی و انتظامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، چند پزشک‌ متخصص و... حضور دارند که پس از بررسی، نتیجه به ما اعلام می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: بحث گذاشتن سنگ مزار شهدای مرزبان دست بنیاد شهید نیست؛ بلکه کمیسیون احراز شهادت که مجمعی مافوق بنیاد شهید است، باید تایید و ابلاغ کند. از همین رو امیدوارم هرچه زودتر این موضوع را به ما ابلاغ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار