رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز گفت:معتادان کارتن خواب شیراز از گرمخانه‌های این شهر استقبال نمی کنند و این اماکن اکنون تنها با 20 درصد ظرفیت خود در حال ارائه خدمات است.
کد خبر: ۷۱۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ 03 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:یوسف آفرینی،افزود: معتادان متجاهر( بی پروا و بی قید) از روی قصد با تاریکی شب ترجیح می‌دهند در شهر، کوچه‌ و خیابان بمانند و مواد مخدر مصرف کنند تا اینکه به گرمخانه‌ بروند.
آفرینی ادامه داد: از اواسط دی 97 دو محل در شهر شیراز برای اسکان شبانه آسیب دیدگان اجتماعی در شیراز با ظرفیت بیش از صد نفر راه اندازی شد که در این گرمخانه‌ها علاوه بر توزیع یک وعده غذای گرم، امکانات لازم برای استحمام و استراحت این افراد نیز تامین شده است.
وی اظهار داشت: از 15 دی 97 هر شب دو دستگاه مینی‌بوس از چند نقطه شهر شیراز که اغلب محل تجمع آسیب‌دیدگان اجتماعی است اقدام به انتقال این افراد به محل گرمخانه‌ها می کند اما متاسفانه ظرفیت های ایجاد شده کمتر مورد استقبال جامعه هدف قرار می‌گیرد.

** افزایش ظرفیت کمپ ماده 16 تنها راه حل
رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز در بخش دیگری از صحبت‌های خود،تنها راه حل ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در شیراز را افزایش ظرفیت کمپ ماده 16 دانست و گفت: در حال حاضر ظرفیت کمپ ماده 16 شیراز 240 نفر است در صورتی که حدود هزار و 500 نفر معتاد متجاهر در سطح این کلانشهر وجود دارد.
وی اضافه کرد: به دلیل نبود ظرفیت کافی برای نگهداری و ترک آسیب دیدگان اجتماعی در کمپ ماده 16 شیراز ،اکنون تلاش های کارکنان این اداره به رغم وجود خطرات متعددی نظیر حمله و زخمی کردن این کارکنان از سوی برخی از این افراد که در هر ماه حداقل دو مورد آن بروز می‌کند بی نتیجه می ماند.
آفرینی اضافه کرد: در حال حاضر ساختمان مرکز ماده 16 مردان و زنان توسط شهرداری شیراز ساخته شده و حدود 800 نفر ظرفیت دارد اما بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که متولی این مرکز هستند تنها بودجه برای نگهداری 240 نفر اختصاص داده اند در صورتی که هزار و 500 معتاد متجاهر در شهر شیراز وجود دارد و عملا به این دلیل تلاش ها برای ساماندهی این افراد بی ثمر می‌ماند.
کمپ ماده 16 مرکزی است که معتادان خیابانی بعد از جمع آوری به این مراکز برای ترک منتقل و در مدت زمانی مشخص و حدود 21 روز با هدف ترک در این مراکز نگهداری می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار