کد خبر: ۷۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵ 03 August 2015

نماینده مردم کرج،‌آسارا و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده در کرج حضور تمامی ‌دستگاه‌ها را می‌طلبد.

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با بیان اینکه کرج دارای بافت‌های فرسوده بسیاری است که لازم است تدابیر لازم برای رفع این معضل در شهر اندیشیده شود اظهار داشت: متأسفانه برخی از ساکنان این گونه بافت‌ها به نوسازی منازل خود راضی نمی‌شوند و همین امر تسریع در ساخت این بافت‌ها را با مشکلات اساسی مواجه می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده به عنوان سکونت‌گاه‌های غیررسمی هستند که لازم است با اقدامات و راهکارهای اساسی این بافت‌ها هر چه سریع‌تر نوسازی شوند.

اکبریان افزود: از آنجایی که ساکنان این گونه بافتها را مردم قشر ضعیف جامعه تشکیل می‌دهند لذا باید تمهیدات اساسی برای اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شود و فرهنگ این مهم نیز در بین مردم نهادینه شود.

وی گفت: این گونه مناطق معمولا فاقد امکانات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی هستند لذا با نوسازی بافت‌های فرسوده لازم است تا امکانات شهری نیز در این گونه مناطق توسعه یافته تا مردم بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوسعه سرانه‌های فرهنگی و آموزشی در این گونه مناطق بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز از ‌آنجا رخت می‌بندد و به سمت توسعه و شکوفایی بیشتر سوق پیدا می‌کند.

اکبریان در ادامه سخنان خود تأکید کرد: براساس آمار موجود بیش از یک‌هزار بافت فرسوده در کلانشهر کرج وجود دارد که باید سیاستگذاری‌های لازم برای رفع این بافت‌ها صورت گیرد.

وی با گلایه از روند طرح ساماندهی بافت‌های فرسوده در کرج گفت: متأسفانه روند این طرح در کرج به کندی پیش می‌رود که لازم است مسئولان توجه و تلاش بیشتری را به این مهم داشته باشند.

انتهای پیام/2302/م30/پو3002






دیرکل کمیته امداد البرز خبر داد
فعالیت 800 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد البرز در کانون‌های تابستانی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز از فعالیت 800 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد البرز در کانون‌های تابستانی خبر داد.
 خبرگزاری فارس: فعالیت 800 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد البرز در کانون‌های تابستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان البرز، علی سالارکیا اظهار داشت: امسال برنامه‌های متنوع و مختلفی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به رئوس برنامه‌های متنوع این نهاد در ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان افزود: در راستای ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان این نهاد، کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد راه‌اندازی شده است.
این مسئول تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این کانون‌ها ارائه خدمات تربیتی در ایام تابستان، پرورش استعدادهای درخشان، تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه هدف این نهاد است.
سالارکیا ابراز امیدواری کرد که در طول فصل تابستان، کلیه اهداف طراحی شده جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان محقق شود.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان می‌توانند از کلاس‌های آموزشی سایر دستگاه‌ها در زمینه اعتقادی، دینی، احکام، رایانه، طراحی، نقاشی، معرق و دیگر رشته‌های هنری استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد البرز خاطرنشان کرد: در طول فصل تابستان حدود 2000 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد سایر استان‌های کشور در قالب اردوهای یک هفته‌ای، با بهره‌مندی از برنامه‌های متنوع فرهنگی تربیتی دو مجتمع امام علی (ع) و الزهراء(س) میهمان استان البرز هس






رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی:
مجتمع تحقیقاتی می‌تواند به قطب فناوری استان البرز محسوب شود
رئیس مجتمع تحقیقاتی شهداری جهاد دانشگاهی گفت: مجتمع تخقیقاتی می‌تواند به قطب فناوری استان محسوب شود.
 خبرگزاری فارس: مجتمع تحقیقاتی می‌تواند به قطب فناوری استان البرز محسوب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عطاالله ربانی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید جهادگران البرزی از مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه این مجتمع تحقیقاتی متعلق به مجموعه جهاد دانشگاهی و کل کشور است، گفت: این مجتمع کار خود را با استقرار پژوهشکده‌های برق و الکترونیک، گیاهان دارویی و توسعه صنایع شیمیایی آغاز کرد و بعدها 11 واحد تخصصی نیز به این مجموعه اضافه شد.

وی افزود: مزرعه حیوانات و آزمایشگاه ترانس‌ژن پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا، جهاد دانشگاهی واحدهای علم و صنعت، خواجه نصیر، تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف و مرکز ملی ذخایر زیستی و ژنتیکی کشور به عنوان بزرگترین زیست بانک کشور در حوزه‌های گیاهی و حیوانی و بانک ژن بین‌المللی از جمله واحدهای مستقر در این مجتمع هستند.

ربانی با اشاره به مراودات بین‌المللی فراوان مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی یادآور شد: در سال 93، بالغ بر 250 گروه ملی و استانی از این مجتمع بازدید داشتند.

رئیس پارک علم و فناوری البرز یادآور شد: رویکرد جدید مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی خروج از حالت غریبگی در استان البرز و ایجاد تعاملات سازنده با مجموعه استانی است و اعتقاد بر این است که توفیق این مجتمع در صورتی محقق خواهد شد که بتواند با حوزه‌های جغرافیایی پیرامون خود تعامل داشته باشد که در این راستا ارتباط با شهرداری و شورای شهر کمالشهر از گام‌های اولیه مجتمع بوده است.

ربانی خاطرنشان کرد: استان البرز نسبت به مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی ابراز تعلق می‌کند و در حقیقت این تعامل دو سویه سبب حرکت بُرد-بُرد خواهد شد و استان این مجتمع را به عنوان قطب فناوری البرز دانسته و مدیران کل استان در برنامه‌های ملی خود بازدید از این مجتمع را در برنامه‌ خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به استفاده از اعتبارات استانی برای اولین بار در سال 93 در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی گفت: طی 30 سال فعالیت این مجتمع تنها در سال 93 که سخت‌ترین سال اعتبارات دولتی بود، توانستیم از اعتبارات استانی استفاده کنیم.

رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی با اشاره به آغاز به کار پارک علم و فناوری استان البرز در این مجتمع گفت: از سال 87 با اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پارک علم و فناوری استان البرز به صورت کم شتاب کار خود را در کنار مجتمع آغاز کرد و خوشبختانه از ابتدای سال 93 این حرکت با جذب همکاران جدید توسعه یافته است، به طوری که از آغاز سال 87 تا پایان سال 92 تنها 7 شرکت فناور جذب پارک شده بودند که این عدد از ابتدای سال 93 تا پایان این سال به 40 رسیده و این رقم در چهار ماهه اول سال 94 به 54 شرکت ارتقا یافته است.

رئیس پارک علم و فناوری البرز افزود: پارک علم و فناوری استان البرز در بین پارک‌های فناور کشور رتبه اول را دارا است و علی‌رغم ناشناخته و جوان بودن این پارک ظرفیت جذب ماهانه 30 تقاضا را دارد و پیش‌بینی می‌شود رقم 54 شرکت تا پایان سال 94 به 100 شرکت برسد.

وی گفت: پارک علم و فناوری استان البرز در کنار پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، دومین بستری است که در بستر جهاد دانشگاهی رشد کرده و همگی اذعان می‌کنند این یک حرکت خوب و پرشتاب برای کشور به شمار می‌رود.

ربانی تاکید کرد: خانواده جهاد دانشگاهی در استان البرز شامل جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و جهاد دانشگاهی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی است که این فعالیت‌ها باید به سمت سرپرستی جهاد دانشگاهی استان البرز سوق داده شود و حضور تمام این‌ها در کنار هم می‌تواند به تقویت مجموعه جهاد دانشگاهی کمک کند.

همچنین در ادامه دکتر سید علی اکبر هاشمی‌راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز طی سخنانی کوتاه به معرفی مجموعه جهاد دانشگاهی این استان پرداخت و گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز با استقرار در دو دانشگاه خوارزمی و علوم پزشکی البرز، معاونت پژوهشی با 3 گروه تخصصی علوم شناختی، آسیب‌های اجتماعی و مطالعات شهری و مرکز خدمات تخصصی GIS و معاونت آموزشی با فعالیت در حوزه‌های آموزش کوتاه مدت و بلند مدت از جمله معاونت‌های جهاد دانشگاهی استان البرز است.

وی افزود: مرکز علمی کاربردی هنر در مقاطع کاردانی و کارشناسی هنر و و دفتر اشتغال و تجاری سازی و فناوری فارغ‌التحصیلان استان نیز از جمله مراکز فعال جهاد دانشگاهی استان البرز به شمار می‌روند.

گفتنی است جهادگران جهاد دانشگاهی استان البرز در این بازدید یک روزه از پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی و آزمایشگاه‌های آن، آزمایشگاه بیوتکنولوژی و مزرعه پژوهشگاه رویان، پژوهشکده گیاهان دارویی، مرکز ملی ذخایر ژنتیک و زیستی ایران و پارک علم و فناوری البرز بازدید کردند و ضمن تعامل با همکاران و محققان این مراکز با آخرین دستاوردهای این مجموعه‌ها آشنا شدند.
انتهای پیام/2302/ح40/پو3002




مدیرکل میراث فرهنگی البرز خبر داد
تکمیل و بهره‌برداری از کمپینگ طالقان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از تکمیل و بهره برداری کمپینگ طالقان خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان ارتقا یابد.
 خبرگزاری فارس: تکمیل و بهره‌برداری از کمپینگ طالقان

ناصر میرچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه طالقان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است و گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند لذا راه اندازی یک کمپینگ مناسب را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم به گردشگران و مسافران خدمات دهی مناسبی را ارائه دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه این شهرستان دارای مردمانی متمدن، با فرهنگ، مومن و باسواد است، لذا همیشه مورد توجه مسافران و گردشگران بوده و توانسته در جذب این مهم موفق باشد.

این مسئول با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان ارتقا یابد.

میرچی در ادامه سخنان خود به روستای گلینک در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این روستا از روستاهای کوهستانی و در مجاورت دریاچه سد طالقان محسوب شده و دارای آب و هوای بسیار خنک، باغات میوه، چشم‌اندازی زیبا و طبیعتی دست نخورده است.

وی سوغات محلی این منطقه را عمدتا عسل و لبنیات محلی به ویژه پنیر و نان محلی با نام کُلاس عنوان کرد و ادامه داد: روستای گلینک از جمله روستاهایی است که مورد توجه گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز خاطرنشان کرد: وجود دریاچه و سد طالقان به عنوان یکی از بزرگترین سدهای کشور، طبیعت بکر و کوهستانی، چشم انداز زیبای ارتفاعات البرز مرکزی، وجود روستاهای زیبای میر، حسنجون، جوستان و...، وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و صنایع دستی از مهمترین اثار تاریخی و گردشگری این روستا است.

میرچی وجود خانه تاریخی آیت الله طالقانی در این روستا را یکی از مهمترین دلایل منحصر به فرد کردن این روستا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز ادامه داد: در این راستا ضرورت فراهم کردن امکانات رفاهی مورد نیاز مسافران و گردشگران در این شهرستان احساس شد که تاکنون از محل اعتبارات ملی، مبلغ 1750 میلیون ریال را برای راه‌اندازی پروژه سرویس و نمازخانه بین راهی روستای گلینک پیش‌بینی و اجرا شده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری کامل رسیده و مدیریت آن برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان واگذار شده است.

میرچی گفت: این مجموعه به مساحت 150 مترمربع دارای دو واحد نمازخانه، یک باب فروشگاه محصولات صنایع دستی و سوغات محلی، دو واحد سرویس بهداشتی با مجموع 10 چشمه بوده و دارای 4 باب آلاچیق و محل استراحت بوده که برای رفاه حال مسافران و گردشگران پیش‌بینی شده است.




ئیس اداره عمران راه و شهرسازی البرز بیان کرد
بررسی وضعیت بیش از ۲۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی محمدشهر در استان البرز
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی البرز از بررسی وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی محمدشهر در این استان خبر داد و گفت: در صورت تصویب نهایی وضعیت عملیات نوسازی این محلات تا سه ماه دیگر آغاز خواهد شد.
 خبرگزاری فارس: بررسی وضعیت بیش از ۲۰۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی محمدشهر در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی البرز، ابراهیم قلی‌پور گفت: مساحت این سکونتگاه‌ها در حال حاضر 205 هکتار و در قالب سه محله تپه قشلاق، جعفرآباد و یزدی‌ها اعلام شده است که هم اکنون به وسیله مشاور طرح درحال بررسی و آماده‌سازی برای ارائه به کمیسیون ماده پنج است، در صورت تصویب نهایی از سوی کمیسیون عملیات نوسازی تا سه ماه آینده آغاز خواهد شد.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی البرز در ادامه درباره برگزاری ستاد توانمندسازی و بازآفرینی محمدشهر گفت: این ستاد مطالعات مراحل سه، چهار و پنج طرح بهسازی و نوسازی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری محمدشهر از سوی مشاوران طرح (مهندسین مشاور پرداراز) ارائه شد.

وی در ادامه سخنانش تصویب سه محله تپه قشلاق، جعفرآباد و یزدی‌ها و تصویب آئین‌نامه ستاد بازآفرینی شهرستان محمد شهر را از مصوبات مورد اهمیت این جلسه برشمرد.

انتهای پیام/2302/ح



استاندار البرز اعلام کرد
استقرار 8 مرکز تحقیقاتی کشوری در البرز
استاندار البرز با اشاره به اینکه 8 مرکز تحقیقاتی کشور در البرز مستقر است،‌گفت: استان البرز با داشتن چنین مراکز علمی و پژوهشی و وجود محققان بسیار زیاد می‌تواند به رشد و توسعه بیش از پیش برسد.
 خبرگزاری فارس: استقرار 8 مرکز تحقیقاتی کشوری در البرز

سید حمید طهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: وجود مراکز علمی و تحقیقاتی در استان البرز تاثیرات بسیار فراوانی را در رشد این استان دارد.

وی ادامه داد: وجود پژوهشگران و محققان در این استان می‌تواند به عنوان یک سرمایه بسیار بزرگ برای استان محسوب شود چرا که البرز می‌تواند از لحاظ بار علمی در رتبه‌های بالایی در کشور محسوب شود.

استاندار البرز با بیان اینکه در حال حاضر از 10 مرکز علمی پژوهشی کشور در حوزه کشاورزی و تحقیقات نوین علمی فعال است افزود: 8 مرکز آن در البرز استقرار دارد که این خود ظرفیت ویژه‌ای را برای این استان فراهم ساخته است.

طهایی خاطرنشان کرد: مسئولان در این استان باید از وجود چنین ظرفیتی در استان بهره کامل را برده و در مسیر اعتلا و رشد همه جانبه استان تلاش بسیار زیادی را از خود نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز از دیرباز خاستگاه و قطب کشاورزی کشور به شمار می‌رفته افزود: این استان با داشتن اولین دانشکده کشاورزی به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور نیز محسوب می‌شود.

استاندار البرز گفت: با استان شدن البرز باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود علمی مسیر توسعه و پیشرفت این استان به درستی طی شود و شاهد رشد همه جانبه البرز باشیم.

طهایی با تأکید بر همکاری‌های دو جانبه بین دستگاه‌های مختلف استان و مراکز علمی و تحقیقاتی و استفاده از پژوهشگران گفت: برای رشد و توسعه بیشتر نیازمند حضور محققان و پژوهشگران هستیم لذا حمایت از این افراد را در دستور ویژه قرار داده‌ایم.

وی فراهم کردن بسترهای بیشتر برای محققان و پژوهشگران را امری مهم خواند و ادامه داد: پژوهشگران باید دیوارهای محصور آزمایشگاهی را کنار زده و از جای جای استان البرز برای توسعه فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی که به نفع توسعه این استان و به فراخور آن کشور است، بهره‌مند شوند که این امر نیز با آغاز همکاری‌های دو جانبه به نحو مطلوب‌تری محقق خواهد شد.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث ریزگردها در این استان اشاره کرد و بیان داشت: این ریزگردها به عنوان تهدیدی برای استان و به تبع آن برای پایتخت محسوب می‌شود که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این استان مانع از بروز یک چنین رویدادهای شویم.

نماینده عالی دولت در استان البرز توسعه پوشش گیاهی را یکی از مهمترین راهکارهای اساسی برای مقابله با پدیده ریزگردها عنوان کرد و افزود: منطقه کویری اشتهارد و نظرآباد یکی از کانون‌های تولید ریزگرد است که به جهت مجاورت این استان با پایتخت و فقدان پوشش گیاهی مناسب شاهد حرکت شن‌های روان و افزایش گرد و غبار در این استان و پایتخت هستیم که با اجرای طرح‌های بیان‌زدایی می‌توان بخش قابل توجهی از این ریزگردها را با پوشش مناسب گیاهی مهار کرد.
انتهای پیام/2302/ح40






مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز:
البرز قابلیت توسعه رشته ورزشی شطرنج را دارد
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: البرز قابلیت توسعه رشته ورزشی شطرنج را دارد.
 خبرگزاری فارس: البرز قابلیت توسعه رشته ورزشی شطرنج را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رضا گل محمدی ظهر امروز در مراسم انتخاب رئیس هیئت شطرنج استان البرز با بیان اینکه استان البرز دارای علاقمندان و ورزشکاران بسیاری در حوزه رشته شطرنج است،‌ اظهار داشت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که رشته شطرنج در سطح استان البرز با رشد و توسعه بیشتر همراه شود.

وی با اشاره به ظرفیت استان البرز برای توسعه رشته شطرنج اظهار داشت: شطرنج البرز جزو رشته‌هایی در این استان است که قابلیت و امکان میزبانی رقابت‌های بین‌المللی و حتی جهانی را دارد.
به گفته گل محمدی در این راستا می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح جایگاه مناسب‌تری را برای این رشته ورزشی در البرز و در سطح کشور پیدا کنیم.

در ادامه این مجمع، مراسم رأی‌گیری انجام گرفت که طی آن مهدی کیانپور با کسب 10 رأی از مجموع 13 آرای مأخوذه، برای مدت 4 سال به عنوان رئیس هیئت شطرنج استان البرز انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار