معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اجرای طرح شبیه‌سازی شده درس‌پژوهی ابزاری خوب برای رشد صلاحیت حرفه‌ای معلمان در موضوع تدریس مطلوب و شایسته است.
کد خبر: ۷۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 02 August 2015

شهداد عبداللهی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: رتبه کنکور استان در سال گذشته 22 بوده که امیدواریم این رتبه امسال وضعیتی مطلوب‌تر پیدا کند، چراکه با کسب موفقیت‌های اخیر دانش‌آموزان استان در کنکور به سهولت می‌توان آسیب‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات را برطرف کرد.

وی مشکلات آموزش و پرورش را چند بعدی و نیازمند همکاری و برنامه‌ریزی دقیق در جذب والدین، اولیا و مربیان، ‌توانمندسازی معلمان و دبیران، مدیران و همراهی سایر نهادها و ادارات اعلام کرد و یادآور شد: ما بیشترین تمرکز و توجه‌مان در سال تحصیلی پیش‌روی دانش‌آموزان سوم متوسطه و پیش دانشگاهی برای شرکت در آزمون سراسری خواهد بود تا جایگاهمان را در کنکور ارتقا ببخشیم.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: اگر استان اردبیل 21 سال است که رتبه ممتاز کنکور را به دست می‌آورد دلایل متعددی دارد، چراکه در این شهر همه بسیج شده‌اند تا دانش‌آموزان با روحیه و رغبت و علاقه‌مندی بیشتر در کنکور حاضر شده و امکان موفقیت بیشتر این استان فراهم آید.

عبداللهی برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشاوران در نحوه برنامه‌ریزی برای کنکور و ارائه برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌ای را به صورت کارگاهی یاد‌آور شد و ادامه داد: حتی برای تعطیلات عید نوروز نیز برنامه‌ریزی داشته‌ایم به طوری که در سال جاری در چندین مدرسه ناحیه یک و دو مدارس در اوج تعطیلات باز بودند تا دانش‌آموزان کنکوری و پایه سوم بتوانند فارغ از محیط شلوغ خانواده در ایام تعطیلات نوروزی بتوانند با خیال راحت به مرور درس‌ها و آموخته‌های خود بپردازند.

این مسئول قبولی در پایه سوم را به عنوان امتحانات نهایی به عنوان 25 درصد شرط قبولی تأثیرگذار در کنکور با نمرات بالاتر یاد‌آور شد و بیان کرد: ما در تابستان نیز با برگزاری کلاس‌های جبرانی و مشاوره‌های تحصیلی سعی‌مان بر این است تا دانش‌آموزان وارد این فعالیت‌ها شده و از فرصت تابستان بیشتر و بهتر استفاده کنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای طرح شبیه‌سازی درس‌پژوهی برای اولین بار در استان اشاره کرد و یادآور شد: قدمت این طرح به نظام آموزشی ژاپن برمی‌گردد که در پنج مرحله با هدف استانداردسازی تدریس معلمان اجرا می‌شود که در این طرح تلاشمان بر این است تا نقاط ضعف و تدریس معلمان شناسایی شده و در صورت نیاز این ضعف‌ها برطرف شود.

عبداللهی استقبال استاندار اردبیل را از اجرای این طرح و پرداخت 50 هزار تومان به ازای هر تدریس در طول هفته را یاد‌آور شد و افزود: هر هفته حداکثر دو بار تدریس معلمان در قالب این طرح انجام می‌شود و سعی بر این است تا این طرح ابزاری برای رشد صلاحیت حرفه‌ای معلمان باشد.

وی برجسته‌سازی مسائل آموزشی را یاد‌آور شد و گفت: امیدواریم این حرکت زمینه خوبی را در برطرف کردن ضعف‌های احتمالی و توسعه تدریس‌ مناسب‌تر برای معلمان فراهم بیاورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار