کد خبر: ۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸ 23 January 2015
عضو شورای شهر کرج گفت: با توجه به کمبود سرانه درمانی و مشکلات موجود استان البرز در این زمینه از شهرداری کرج انتظار می‌رود موضوع تخریب بیمارستان کوثر را پیگیری کند. 
محمدصادق باغستانی با اشاره به تخریب بیمارستان کوثر و انتقال تجهیزات آن به اصفهان اظهار داشت: البرز به لحاظ سرانه درمانی از نصف میانگین کشوری و شهرهای محروم نیز کمتر است.
وی با اشاره به اینکه شهری پیشرفته محسوب‌ می‌شود که سرانه‌های خدماتی مانند درمان، ورزش، فضای سبز و چنین مواردی در آن بالا باشد و مردم از آن بهره‌مند شوند، افزود: شهر پیشرفته شهری نیست که برج‌های تجاری به همراه برندهای معروف در آن وجود داشته در حالی که شهر فاقد پارکینگ باشد.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر کرج بیان کرد: در 9 ماه گذشته 37 روز هوای آلوده در کرج داشتیم و این فاجعه محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: عمق فاجعه آنجاست که سرانه‌های ورزش و درمانی را با تغییر کاربری برای کسب درآمد بیشتر از بین می‌بریم در حالی که این امر نهایت بی‌تدبیری و بی‌ملاحظه‌گی است.
باغستانی با تاکید بر اینکه مسکن و شهرسازی باید به صورت جدی‌تر به این امور توجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: از 7 هزار متر زمین متعلق به بیمارستان سرمد واقع در حسن‌آباد تنها 2 هزار متر به آن اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه این امور باید در اولویت امر مورد توجه مسئولان دولتی وحکومتی قرار گیرد، تصریح کرد: انتظار می‌رود ورود و بازدید هیئت دولت و وزیران به البرز، بازخورد مثبتی به همراه داشته باشد و کار مثبتی برای پیشرفت شهر و رفع مشکلات انجام شود.
عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه وظیفه ما دفاع از بودجه عمومی شهر است، اظهار داشت: باید از حقوق شهروندان دفاع کنیم نه اینکه با هزینه‌های نابه‌جا، عایدی مردم را برای تعریف و تمجید دولتمردان هدر دهیم.
وی گفت: بیمارستان کوثر سه سال پیش در زمینی به وسعت 37 هکتار متعلق به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بود که مقرر بود با مشارکت گروه پارسیان 200 هکتار از این زمین با 4 هزار متر زیربنا و بالغ بر 25 میلیارد تومان هزینه‌های جانبی ایجاد شود.
باغستانی اظهار داشت: این بیمارستان در سه سال گذشته مدتی مشغول فعالیت بود که به مرور با مشکلاتی مواجه که سبب توقف آن شد.
وی افزود: استاندار البرز نیز که به طور جدی پیگیر این موضوع است، آمادگی خود را برای پرداخت سرانه سهم شهر را تقبل کرده بود تا بیمارستان تشکیل شود و در این راستا مجموعه مدیریت شهری هم از این امر حمایت می‌کند.
رئیس کمیسیون سلامت و بهداشت شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: اما در صورت عدم پرداخت سرانه شهری، کار ما نیز به درستی پیش نمی‌رود و نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.
وی تصریح کرد: تکلیف این بیمارستان باید هرچه سریعتر روشن شود و لزوم پیگیری این امر را از مجموعه شهرداری منطقه 6 کرج به طور جدی طلب می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار