مسئولان افکار عمومی را روشن کنند؛
تابناک: سازمان نظام‌مهندسی، شهرداری،مجری پروژه،بازرسی اداره کار و حتی خود کشته‌شدگان درحال حاضر گزینه‌هایی هستند که هرروز از سوی هریک از این سازمانها به عنوان مقصر حادثه خیابان قائمیه، به جای پاسخی روشن به مطالبه افکار عمومی از سوی مسئولان امر،ارائه میشود.
کد خبر: ۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴ 22 February 2015
به گزارش تابناک، حدود شش روز پیش بود که خبر سقوط هشت کارگر ساختمانی در اصفهان و کشته شدن آنها یکی از خبرهای تلخ هفته گذشته را رقم زد.

در پی این اتفاق بازرسان اداره کار استان اصفهان و ماموران آتش نشانی در محل این حادثه حضور یافتند تا چرایی بروز این اتفاق ناگوار را مورد بررسی قرار دهند.

در بررسی های اولیه از سوی دستگاه های مسئول، دلیل مشخص و متقنی برای این امر ذکر نشد اما فردای وقوع این حادثه بهزاد بزرگزاد، رئیس سازمان آتش نشانی اصفهان، عدم رعایت نکات ایمنی را به عنوان دلیل وقوع این حادثه عنوان داشت.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید از بالابر به عنوان آسانسور استفاده شود زیرا بالابر به عنوان نفر رو نیست و برای حمل بار و کالا تعبیه شده است، گفت: عدم رعایت نکات ایمنی سبب این اتفاق شد زیرا موارد ایمنی لحاظ نشده بود.

از سوی دیگر در روزهای گذشته هیچ اظهار نظر رسمی در خصوص علل این حادثه منتشر نشد و اداره کار اعلام نتیجه قطعی را منوط به نهایی شدن بازرسان این اداره دانست و البته رئیس اداره بازرسی اداره کار خارج شدن سیم بکسل از قلاب بالابر و پرتاب سبد به همراه ۹ کارگر به سمت پایین را چگونگی حادث شدن این اتفاق عنوان کرد.
امیرمسعود حاج رستم اما در ادامه صحبت های خود توپ را به میدان سامزان نظام مهندسی هم انداخت و گفت: از مهم‌ترین علت بروز این حادثه عدم رعایت نکات ایمنی توسط کارگران بوده است چرا که سوار شدن بر این نوع بالابر ممنوع است، همچنین عدم نظارت درست و اصولی سازمان نظام مهندسی بر روی این پروژه از عوامل موثر در وقوع این حادثه بوده است.

چند روز بعد از این حرف های حاج رستم، علی پزشکی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان به شورای شهر آمد و واقعه سقوط بالابر در ساختمان سپهر در خیابان قائمیه اصفهان را مورد توجه قرار داد و درباره مقصر اصلی وقوع این حادثه گفت: این ساختمان فاقد مجری ذی صلاح ساختمانی بود و شهرداری نیز بدون معرفی ناظر ساختمان برای این سازه جواز بهره‌برداری صادر کرده بود.

حال بعد از شش روز اظهار نظرهای مختلفی از سوی هریک از ارگان هایی که به نوعی در بررسی این حادثه موثر به شمار می روند مطرح شده است که هریک انگشت اتهام را به سوی دیگری نشانه می رود.

اما باید این نکته از مدنظر دور نماند که این شیوه بیان دلیل یک حادثه نمی تواند به کامل شدن این پرونده کمک کند و تنها حاشیه سازی ها در کنار این حادثه تاسف بار را پررنگ تر می کند حال آنکه وظیفه تمامی این سازمان ها از شهرداری، نظام مهندسی، مجری پروژه، تا اداره کار ، حل به دور از غرض پرونده و اعلام نتیجه بازرسی ها با درنظر گرفتن حقوق کارگران و تنویر افکار عمومی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار