مرکز فنی‌ ‌و حرفه‌ای شهدای خورشیدکلای شهرستان گلوگاه،در شهریور 93 با چهار کارگروه فعالیت‌های خود را آغاز کرد و با توجه به قابلیت‌های موجود در این منطقه به‌ویژه در روستاها،استقبال بالایی نیز روبه‌رو شد.رئیس مرکز فنی‌‌ و حرفه‌ای گفت: رشته تراش سنگ‌های زینتی به همراه رشته‌های تعمیر موتورسیکلت، پرورش ماهیان زینتی و تعمیر چرخ خیاطی از ماه جاری به رشته‌های موجود در این مرکز اضافه شده است.
کد خبر: ۶۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 01 August 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس رامین کیانی ا در شهرستان گلوگاه، اظهار کرد: مرکز فنی‌ ‌و حرفه‌ای شهدای خورشیدکلای این شهرستان در شهریور 93 با چهار کارگروه فعالیت‌های خود را آغاز کرد و با توجه به قابلیت‌های موجود در این منطقه به‌ویژه در روستاها، آموزش گیاهان دارویی در روستاهای اوارد، وزوار و نیالا با هدف توانمندسازی زنان روستا، جلوگیری از مهاجرت معکوس و بالابردن توان اقتصادی مردم، اجرا و استقبال بالایی نیز روبه‌رو شد.
وی افزود: رشته تعمیر لامپ کم‌مصرف سوخب ته برای نخستین‌بار در کشور در مرکز فنی و حرفه‌ای گلوگاه آموزش داده شد که تاکنون حدود 70 نفر موفق به دریافت گواهی مهارت شدند و از این تعداد، سه نفر نیز کارآفرین شده‌اند.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهدای خورشیدکلای گلوگاه تصریح کرد: محسن دماوندی در روستای تیرتاش و محمد انصاری در نظام‌محله گلوگاه همچنین علی کوهی در شهر رستم‌کلای بهشهر با خوداشتغالی و راه‌اندازی کارگاه، مشغول کار هستند.
کیانی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 93، علاقه‌مندان به مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف به مرکز فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد یا مراکز خصوصی در شهرستان بهشهر مراجعه می‌کردند، افزود: از سال گذشته تاکنون، یک‌هزار و 300 هنرجو در قالب 130 هزار نفرساعت در کارگاه‌های سخت‌افزار، نرم‌افزار، الکترونیک، سیم‌‌پیچی الکتروموتور، لوازم خانگی، مکانیک خودرو، برق ساختمان و گل و گیاه مهارت‌‌های لازم برای ورود به بازار کار را آموختند.
وی با یادآوری اینکه مرکز فنی ‌حرفه‌ای گلوگاه در سال گذشته، از بین 20 مرکز فنی‌ و حرفه‌ای مازندران حائز رتبه پنجم شده است، اضافه کرد: نخستین نمایشگاه دستاوردهای مهارت‌آموزان گلوگاه نیز هم‌زمان با هفته مهارت برپا شد و علاوه بر اینکه مورد استقبال شهروندان گلوگاهی قرار گرفت، افتتاحیه آن نیز با حضور رضا گرزین مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران، علی‌رضا یونسی‌رستمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، فرماندار و معاون فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.
کیانی با اشاره به تعامل تأثیرگذار روسای ادارات به‌ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش گلوگاه با مرکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان، بیان کرد: در سال‌جاری، بیش از 140 دانش‌آموز دبیرستانی گلوگاه برای گذراندن دوره کارورزی 45 روزه در پنج رشته به مرکز فنی و حرفه‌ای گلوگاه مراجعه کردند که چنین برنامه مهارت‌آموزی را کمتر در مازندران دیده‌ایم، ضمن اینکه تمامی دانش‌آموزان توانستند به رایگان در کلاس‌ها شرکت و در پایان نیز کارت مهارت دریافت کنند.
عضو شورای اداری گلوگاه ادامه داد: با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) شهرستان گلوگاه، تاکنون 50 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت به 10 مهارت‌آموز فنی حرفه‌ای گلوگاه پرداخت شده است و این تعامل برای کمک به اشتغال‌زایی جوانان، ادامه دارد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بین‌المللی مهارت، صنعت و اشتغال در قائمشهر، اظهار کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای گلوگاه با برپایی غرفه تعمیر لامپ کم‌مصرف و برگزاری کلاس به‌صورت ورک‌شاپ، یکی از غرفه‌های پربازدید این نمایشگاه بود، به‌طوری که حدود 100 آموزش‌گیرنده توانستند گواهی مهارت دریافت کنند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گلوگاه همچنین با اشاره به برگزاری المپیاد ملی مهارت در سطح استانی که در حال برگزاری است، گفت: مهارت‌آموزان ما در رشته‌های الکترونیک صنعتی و فناوری مد در این رقابت فنی مهارتی شرکت کردند که امیدواریم بتوانند به مسابقات نهایی راه پیدا کنند.
این مسئول با بیان اینکه یکی از سیاست‌های جدید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، رواج دوره‌های کوتاه‌مدت مهارت‌آموزی است، افزود: برخی از کارآموزان به‌دلیل بلندمدت بودن دوره‌های آموزشی، بعضاً در بین راه از ادامه آموزش منصرف می‌شوند، لذا این سازمان در حال گسترش آموزش‌هایی با دوره‌های کوتاه‌مدت است که حتی برخی از آنها به 30 ساعت می‌رسد.
وی با اشاره به استقبال مهارت‌آموزان گلوگاهی برای ارائه دستاوردهای خود و کسب بازار فروش، تصریح کرد: باوجود اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای گلوگاه از سال گذشته تأسیس شده است، اما در هفته ملی مهارت، هنرآموزان فنی در رشته‌های مختلف و مهارت‌آموزان سایر رشته‌ها از جمله مراقبت و زیبایی، فناوری مد، صنایع دستی، پرورش ماهیان زینتی، گل و گیاه و محرق ساقه گندم، دستاوردهای خود را در این مرکز به نمایش گذاشته شدند.
کیانی درباره ورود رشته‌های جدید به مرکز فنی و حرفه‌ای شهدای خورشیدکلای گلوگاه، ادامه داد: رشته تراش سنگ‌های زینتی برای نخسیتن‌بار در سطح مراکز فنی و حرفه‌ای مازندران توانست با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گلوگاه، به رشته‌های موجود در این مرکز اضافه شود همچنین رشته‌های تعمیر موتورسیکلت، پرورش ماهیان زینتی و تعمیر چرخ خیاطی نیز از ماه جاری به جمعه سایر رشته‌های آموزشی در این مرکز پیوست.
رئیس مرکز فنی حرفه‌ای شهدای خورشیدکلای گلوگاه با اشاره به وجود تجهیزات لازم و کامل آموزشی در این مرکز، اظهار کرد: مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران نگاه ویژه‌ای به گلوگاه دارد و علاوه بر آن نیز فرماندار، مسئولان شهرستانی، شهردار و شورای اسلامی تعامل خوبی با ما دارند، همچنین شورای اسلامی و دهیار روستای خورشیدکلا نیز همکاری لازم را داشته و دارند، به‌طور مثال، حتی در مواقعی که با کمبود آب مواجه می‌شویم، از طریق تانکر نسبت به تأمین آب مورد نیاز مرکز اقدام می‌کنند.
وی در پایان گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای گلوگاه در جاده سراسری و موقعیت جغرافیای خوبی قرار دارد اما گاهی رانندگان به‌دلیل نبود دوربرگردان و دور زدن مسیر زیاد برای رساندن مسافران به مرکز، کرایه زیادی دریافت می‌کنند، لذا از مسئولان درخواست می‌شود که نسبت به ایجاد دوربرگردان یا پل هوایی در نزدیکی مرکز فنی و حرفه‌ای گلوگاه اقدام کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار