کد خبر: ۶۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 01 August 2015
چگونه امنيت پست الکترونيکي خود را افزايش دهيمايميل يکي از راه هاي ارتباطي اينترنتي مي باشد که براي برخي تنها به همين قابليت محدود نمانده و با استفاده از روش هاي خاصي ماهيانه ميليون ها تومان را به حساب هاي خود مي کشانند.
امروزه پست الکترونيک يکي از ابزارهاي قوي و راحت جهت تبادل اطلاعات بشمار مي رود، يکي از شگردهاي جديد کلاهبرداري هک و نفوذ به ايميل افراد است که به منظور کلاهبرداري صورت مي گيرد. كاربران دقت داشته باشند با رعايت نکاتي ساده ولي مهم از مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط کلاهبرداران و مجرمان سايبري در امان خواهيد ماند:
* هميشه از Https به جاي Http استفاده کنيد.
با اين کار ارتباط شما و سرور هاي ايميل با پروتکل امن ايجاد ميشود و اين کار کمک زيادي به حفظ امنيت ايميل شما ميکند.
* يک سوال امنيتي منحصر بفرد انتخاب کنيد
هميشه اين امکان وجود دارد شخصي که اطلاعات کاملي از شما و زندگي خصوصي شما دارد بتواند با استفاده از بازيابي رمز ورود به وسيله سوال امنيتي، به حساب ايميل شما دسترسي پيدا کند. از سوال امنيتي استفاده کنيد که حدس زدن آن براي ديگران کار دشواري باشد.
* براي هر سرويس آنلاين از يک رمز منحصر بفرد استفاده کنيد
اگر در فضاي مجازي چندين حساب کاربري داريد سعي کنيد رمز ورود آن ها يکسان نباشند. تا اگر هکري بتواند به يکي از حساب هاي شما نفوذ کند، حساب هاي ديگر شما در امان باشد.
* از رمز هاي پيچيده استفاده کنيد
از رمز هايي استفاده کنيد که شامل ترکيبي از حروف، عدد و نشانه ها باشد.
* استفاده از ايميل دوم
براي حساب خود يک ايميل دوم معرفي کنيد تا درصورت بروز مشکل بتوانيد از طريق آن رمز عبور خود را مجدد بدست آوريد.
* خروج از حساب ايميل
هميشه بعد از اتمام کار خود به وسيله دکمه خروج از حساب کاربري خود خارج شويد.
* آنتي ويروس خود را بروز کنيد
آنتي ويروس خود را طوري تنظيم نماييد که فايل¬هاي پيوست پست الکترونيکي را به صورت خودکار اسکن کند
* هرگز اطلاعات محرمانه را در زماني که از سرويس هاي رايگان پست الکترونيکي يا سرويس هاي عمومي مبتني بر وب استفاده مي کنيد، ارسال يا ذخيره نکنيد.
*ايميل هاي جعلي
در اين شيوه نيز، اغلب از صرافان و تجاري که با شرکت هاي خارج از کشور داد و ستد دارند و اقدام به ارسال پول به خارج از کشور مي کنند، کلاهبرداري صورت مي پذيرد.
شيوه انجام به اين صورت است که بازرگانان ايراني کالايي را از خارج از کشور خريداري کرده و فروشنده (شرکت خارجي) از طريق ايميل مبادرت به ارسال شماره حساب به طرف ايراني جهت واريز مبلغ خريد مي کند؛ در اين بين فرد يا افراد هکر با تغيير بسيار جزئي ايميل اصلي فروشنده يا هک آدرس ايميل ها، خود را به جاي فروشنده جا مي زنند و اقدام به اعلام شماره حساب خود به خريدار مي کند و در نهايت خريدار نيز که از موضوع اطلاعي ندارد اقدام به واريز پول به شماره حساب اعلام شده از سوي هکر کرده و پول به حساب هکر يا مجرمين واريز مي شود.

تهيه و تنظيم :مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان يزد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار