رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد:
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد گفت: بانک‌های این استان در حال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال مطالبات معوق از واحدهای صنعتی و سایر مردم دارند.
کد خبر: ۶۹۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶ 27 December 2018

محمد رضایی در نشستی خبری با بیان اینکه شبکه بانکی استان یزد شامل ۱۷ بانک دولتی و خصوصی است، اظهار داشت: از مجموع ۳۱ استان کشور، ۱۱ استان در اقتصاد کشور تاثیرگذاری مستقیم دارند که یزد از جمله آنها است بر این اساس تلاش ما ارائه تسهیلات ویژه به صاحبان صنایع به عنوان اثرگذارترین مؤلفه‌های اقتصاد استان یزد است.

وی افزود: بانک‌های استان یزد عزم خود را جزم کرده‌اند تا بر پایه منابع ملی با نگاهی همدلانه، فردای بهتری برای واحدهای صنعتی و به دنبال آن، اقتصاد کشور رقم بزنند.

رضایی با بیان اینکه تسهیلات بر اساس تعاریف بانکی تنها پرداخت وام نیست، عنوان کرد: بانک‌ها ابزارهای دیگری نظیر ضمانت‌نامه‌های بانکی و ... نیز دارند و با ابزارهای مالی که در اختیار دارند، می‌توانند خدمات خوبی به واحدها ارائه دهند و اکنون نیز در شبکه بانکی استان یزد از این ابزار استفاده می شود.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با اشاره به نقش مؤثر بانک‌ها در تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان یزد خاطرنشان کرد: اغلب طرح‌هایی که از سوی این کارگروه معرفی می‌شوند، تسهیلات خود را دریافت می‌کنند اما واحدهای که از دریافت تسهیلات باز می‌مانند، مشکلاتی دارند که حاضر به رفع آن نیستند و این امر مانع پرداخت وام به آنها می‌شود.

رضایی یادآور شد: از جمله این موارد می‌توان به عدم توجیه اقتصادی طرح، چک برگشتی، معوقات بانکی و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۲ درصد تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها، دارای مطالبه معوق است، افزود: این میزان در حال حاضر بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال است که اگر بخواهیم این رقم را در هر بخش از اقتصاد تزریق کنیم، تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد.

رضایی تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه پایدار با همکاری بانک‌ها هستیم، باید به درک این موضوع برسیم که همانگونه که بانک‌ها خود را موظف به انجام تعهدات خود می‌دانند، دریافت کنندگان تسهیلات نیز به تعهدات خود پای‌بند بوده و دیون خود را به موقع پرداخت کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد در مورد میزان تسهیلات پرداخت شده توسط ۱۷ بانک استان یزد را ۱۳۴ هزار میلیار ریال اعلام کرد و افزود: جمع مانده سپرده‌ها در شبکه بانکی استان یزد نیز ۱۸۵ هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌های استان یزد در زمینه تسهیلات ارزی نیز اظهار داشت: شعب استان در این زمینه بسیار خوب عمل کرده اند به نحوی که تنها با پرداخت یک مورد تسهیلات ارزی، کل اعتبار یک‌سال صندوق ذخیره ارزی جذب استان یزد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار