رئیس ثبت احوال مهریز بیان کرد؛
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان مهریز گفت: ۷۸ درصد از مردم شهرستان مهریز کارت ملی هوشمند در یافت کرده اند.
کد خبر: ۶۹۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰ 24 December 2018

مهدی مصدق رئیس اداره ثبت احوال شهرستان مهریز گفت: شهرستان مهریز رتبه دوم ثبت کارت‌های هوشمند الکترونیکی را در استان کسب نموده که از این رو پیشتاز در یکسان سازی دولت الکترونیکی است.

وی افزود: سیتم‌های نوبت دهی کارت‌های ملی هوشمند در شهرستان مهریز به روز و زمینه دولت الکترونیکی نیز محقق شده و از شهروندان خواستاریم هرچه سریع‌تر برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نمایند.

رئیس ثبت احوال شهرستان مهریز اظهارداشت: ۷۸ درصد از مردم مهریز دارنده کارت ملی هوشمند هستند و تیم ثبت احوال در کنار میعادگاه نمازجمعه با همکاری دفاتر پیشخوان دولت، از مردم مهریز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کرده که در حال حاضر حدود ۸ هزار نفر برای کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند و انتظار می‌رود تا پایان سال این تعداد به دفاترمراجعه کنند.

مصدق بیان کرد: مزایای کارت ملی هوشمند پرهیز از اتلاف وقت و به هدر رفتن کاغذ است و همچنین اداره و نهاد‌ها به راحتی می‌توانند استعلام هویتی افراد را به صورت آنلاین دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در چندسال اخیر مراجعه کنندگان نام‌های غربی را برای فرزندان خود می‌پسندند و باید نام‌های ایرانی و اصیل احیا و فرهنگسازی شود.

مصدق افزود: از جمعیت بالغ بر ۵۰ هزار نفر شهرستان مهریز از ابتدای سال تاکنون، ۱۱۰۰ واقعه ولادت و ۲۵۰ واقعه وفات وهمچنین تعداد ۳۵۰ ازدواج و حدود ۶۰ طلاق در شهرستان مهریز به وقوع پیوسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار