کد خبر: ۶۹۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 23 December 2018
معاون فرماندار گچساران گفت: بر اساس نظر اعلام شده كارشناسان استان كهگيلويه وبويراحمد دركشور در زمينه اقدام به خودكشي جايگاه مناسبي ندارد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران،  ظهر امروز همایش منطقه ای پیشگیری از خودکشی با حضور معاون فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی گچساران، رئیس شبکه بهداشت کهگیلویه، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی  گچساران و با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در سالن آموزش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

 در این همایش سید مرتضی سجادپور  با بیان اینکه خودکشی جزو سه علت اصلی مرگ افراد در رده سنی نوجوان و جوان است، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی که منجر به خودکشی می‌شود می‌بایست در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

 معاون فرماندار گچساران ادامه داد: خودکشی پدیده‌ای است که انسان را در حالت جنون و با از دست دادن تعادل روانی قرار می‌دهد.

 سجادپور اذعان کرد: یکی از خطراتی که جوامع را تهدید می‌کند و جزء آسیب‌های جامعه  به شمار می آید موضوع خودکشی است.

 وی با بیان اینکه پدیده خودکشی پدیده جدیدی نیست، ابراز کرد: خودکشی با توجه به زمان و مکان، انگیزه‌ها، اشکال و انواع مختلفی دارد.

 سجادپور با اشاره به اینکه خودکشی به عنوان آسیب اجتماعی و مسئله اجتماعی قابل بررسی است، اذعان کرد: از مهمترین عوامل خودکشی، وجود افسردگی، اختلال روانی، سوء مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی، روابط ناخوشایند والدین از جمله مهمترین عوامل ایجاد انگیزه خودکشی در فرد است.

وی در ادامه افزود: از دیگر عوامل خودکشی می توان به از دست دادن روابط ‏عاطفی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، فقر، مشکلات در محل کار یا تحصیل، نبود حمایت‌های اجتماعی و تنهایی از جمله موارد ‏منجر به خودکشی است.‏

سجادپور با بیان اینکه پدیده خودکشی دارای ریشه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی  است، خاطرنشان کرد: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه آمار خودکشی، جایگاه مناسبی ندارد.

 معاون فرماندار گچساران تصریح کرد: بر اساس نظر اعلام شده کارشناسان استان کهگیلویه وبویراحمد درکشور در زمینه اقدام به خودکشی در ردیف سوم قرار گرفته  است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار