بدون اشاره به مقصران سیل اخیر مطرح شد
معاون وزیر کشور نیز مانند دیگر مدیران البرز، اشاره ای به مقصران اصلی افزایش خسارات سیل در البرز نکرده و تنها انگشت اتهام را به سمت مسائل مبهمی چون تعرض به طبیعت بلند کرد.
کد خبر: ۶۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 29 July 2015
به گزارش تابناک – البرز: معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت: مشکلات روستاییان سیجانی به زودی برطرف می‌شود.
هوشنگ خندان دل ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستای سیل‌زده سیجان اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌ها توسعه خدمات رسانی به مردم سیل زده این روستا با همت استانداری البرز است.
وی ادامه داد: متأسفانه امروز شاهد تعرض به طبیعت توسط برخی از سودجویان هستیم که همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است.
این مسئول با بیان اینکه این تعرضات به طبیعت میزان تخریب سیلاب‌ها را در کشور بسیار افزایش داده است افزود: افزایش ساخت و سازها در حاشیه رودخانه‌ها سبب بروز بسیاری از مشکلات شده است.
خندان دل بی‌توجهی به اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهمترین عوامل مخرب در هنگام بارندگی‌ها عنوان کرد و گفت: این عامل سبب شده است که بارش‌ها با تخریب همراه باشد.
معاون وزیر کشور با اشاره سیل اخیر در روستای سیجان و کندر در کرج افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه کرج سبب بروز خسارات بسیار در این سیل شد.
خندان دل ادامه داد: در این راستا و با همکاری استانداری البرز مشکلات و مطالبات روستاییان سیجان به زودی برطرف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخشی از خسارت‌ها از طریق بیمه و بخشی دیگر توسط دولت تامین خواهد شد بیان داشت: از مهمترین اقداماتی که باید برای منازل روستایی انجام داد مقاوم سازی است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
لازم به توضیح است، معاون وزیر کشور نیز مانند دیگر مدیران البرز، اشاره ای به مقصران اصلی افزایش خسارات سیل در البرز نکرده و تنها انگشت اتهام را به سمت مسائل مبهمی چون تعرض به طبیعت بلند کرد.
این در حالی است که نوبخت سخنگوی دولت به صراحت وعده داده بود که هیئت وزیران با مقصران افزایش خسارت سیل برخورد قاطع خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار