کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از ساخت سه گرمخانه جدید در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ 28 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،صفدر مظفری  با اشاره به فعالیت سه گرمخانه در سطح استان، گفت: از این تعداد دوگرمخانه در سطح شهرستان کرمانشاه و یک گرمخانه در سطح شهرستان اسلام آباد غرب واقع است.

مظفری ظرفیت هر یک از این گرمخانه ها را ۳۰ نفر اعلام و تصریح کرد: یکی از گرمخانه های شهرستان کرمانشاه برای بانوان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت زنان کارتون خواب استان بسیار اندک است، گفت: همین مرکز موجود نیازها در این زمینه را مرتفع می کند.

مظفری با اشاره به ارائه خدمات گوناگون در گرمخانه های استان گفت: در این مراکز علاوه بر دادن یک وعده غذای گرم و صبحانه، بسته های کاهش آسیب شامل وسایل بهداشتی مختلف توزیع شده و افراد می توانند استحمام داشته باشند و در کنار آن خدمات مشاوره ای هم به آنها داده می شود.

وی افزود: تمام افراد تازه وارد در این مراکز از نظر ابتلا به HIV غربالگری شده و برای سایر افراد هم تست غربالگری هر سه ماه یکبار انجام می شود.

کارشناس پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از ساخت سه گرمخانه دیگر در استان در سال جاری خبر داد و افزود: قرار است دو گرمخانه در سطح شهرستان کرمانشاه و یک گرمخانه در سطح شهرستان کنگاور احداث شود.

وی با بیان اینکه در زمینه ساخت گرمخانه منابع اعتباری به قدر کافی موجود است، گفت: در هر شهرستانی که نیاز باشد گرمخانه ساخته می شود، اما تعداد افراد کارتون خواب در سایر شهرستان ها بسیار اندک است.

مظفری افزود: معدود افراد کارتون خواب در این شهرستان ها با تماس با شماره ۱۲۳ به گرمخانه ها در مرکز استان یا شهرستان های نزدیک منتقل می شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار