مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران:
مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران گفت: مدرک دانشگاهی ضمانتی برای اشتغال جوانان نیست و باید در کنار مدرک دانشگاهی به مهارت‌‌آموزی به صورت ویژه توجه شود.
کد خبر: ۶۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 29 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس، از شهرستان نکا، رضا گرزین، سه‌شنبه شب در همایش تجلیل از خیران، مربیان و کارآفرینان فنی‌وحرفه‌ای نکا در سالن ارشاد اظهار کرد: اکنون دنیا و بسترهای کسب و کار تغییر کرده است و خانواده‌ها نیز باید مسیر ترقی و رشد فرزندان خود را در مهارت‌آموزی دنبال کننند.
وی افزود: تکامل انسان در گرو کار و دانش، فعالیت و مهارت و تغییر و تحول است و خداوند به ما عقل داد تا به‌واسطه عقل و شعور خود به تحقیق پرداخته و با مطالعه و پژوهش، رفاه را برای خود و خانواده به ارمغان آوریم.
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران گفت: امروزه جامعه ما از بسیاری الگوهای نادرست و نامیمون رنج می‌برد و برگزاری این همایش‌ها باید تلنگری برای افراد مختلف باشد تا الگوی درست را از نادرست تشخیص داده و همه مسئولان، خانواده و تاثیرگذاران جامعه تلاش کنند تا این الگوهای نادرست در جامعه اصلاح شوند.
گرزین ادامه داد: برخی از افراد در جامعه گرفتار مدرک‌گرایی، القاب و عناوین شده‌اند و به نوعی آینده جوانان برایشان مهم نیست، که در این راستا باید بدانیم که بسترهای شغلی جوانان و احراز شغل در آینده برای آنان چیزی نیست که تنها در ذهن متبادر شود بلکه باید عملیاتی شود و جوان وارد عرصه کار شود.
وی با بیان اینکه در کشور سوئد تنها 10 درصد از افراد وارد دانشگاه می‌شوند، خاطر نشان کرد: بقیه افراد بعد از اخذ دیپلم، در مسیر کارآفرینی و اشتغال قرار می‌گیرند تا سرمایه‌ای فعال و پویا برای جامعه خود باشند.
مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران یادآور شد: ما گرفتار مباحث بیکاری در جامعه هستیم  و با وجود تلاش فراوان در کاهش بیکاری همچنان این مسئله در کشور وجود دارد و از مسائل و مشکلات جامعه است و باید بیکاری در جامعه با استفاده از مهارت‌آموزی و تضمین آینده شغلی مهار شود.
گرزین، تربیت نیروی انسانی ماهر را از جمله دغدغه‌های مهم جامعه دانست و گفت: توسعه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای می‌تواند در این زمینه کمک کار ما باشد تا جامعه را به سمت و سوی مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال سوق داده و با فراهم کردن شرایط اشتغال پایدار در جامعه، شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.
سرپرست فرمانداری نکا در این مراسم گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر از جمله نیازهای مهم جامعه است که با آموزش، ارتقای سطح مهارت و حرفه‌آموزی در سطح کارگاه‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای و همچنین افزایش کارآیی کارگاه‌ها می‌توان سهم خود را در تولید ناخالص منطقه و کشور افزایش داد.
جعفر احمدی اظهار کرد: رفع مشکلات اقتصادی، اشتغال و معیشتی از جمله دغدغه‌های رهبری و دولت است که در راستای سیاست رهبری و در چارچوب اقتصاد مقاومتی مد نظر  رهبری، جز اینکه متکی به خود و تولیدات و بازوان خود باشیم راه دیگری نداریم.
وی افزود: جویندگان کار برای ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی نیازمند گذراندن دوره‌های مختلف مهارتی هستند تا بتوانند وارد بازار کار شده و با تولید مناسب، اشتغال ایجاد کنند و در کاهش بیکاری نقش‌آفرین باشند.
سرپرست فرمانداری نکا ادامه داد: توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در مناطق، براساس سند چشم‌انداز 1404 از مسائل مهم و ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گرفته و همگان در این راستا با برنامه‌ریزی مناسب وارد شوند تا آموزش‌ها توسعه یافته و هدفمند شود.
احمدی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، یکی از نیازهای مهم جامعه ما است که به لحاظ اجتماعی، ترویج خلاقیت، فکر و ایده و اندیشه از مسائل مهم است و در این راستا با توجه به خیل بیکاران و افراد فاقد مهارت، نیاز جامعه به توسعه آموزش‌های مهارتی امری اجتناب‌ناپذیر است که همه ما باید با تلاش همگانی در این راستا گام برداریم.
وی گفت: برنامه دولت نیز مبتنی بر توجه بر تولیدات داخلی، مهارت‌آموزی، فراهم‌کردن فضای کسب و کار مناسب، توسعه کارآفرینی و ایجاد توسعه پایدار است که در این راستا همه جامعه باید کمک‌کار دولت و نظام در رسیدن به این مهم و کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار باشد.
در این همایش از تمبر یادبود ششم مرداد ماه روز مهارت رونمایی شد و همچنین بیش از 40 خیر، مربی و کارآفرین موفق نکا تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار