امسال نیز به مانند سال های گذشته شهرداری تهران توانست با حضور در دو شهر کربلا و نجف خدمات رسانی شایسته ای را در کنار موکب سایر شهرها و کشورهای منطقه ارائه کند. همچنین با مدیریت شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران کار نقل و انتقال زائران از مرزهای زمینی به ویژه مهران به نجف در حال انجام است. محمد علی افشانی شهردار تهران نیز طی سفر به شهرهای کربلا، نجف و کوفه به همراه رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران از نزدیک از فعالیت خادمان حسینی در این شهرها بازدید کرد.
کد خبر: ۶۷۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 27 October 2018

به گزارش تابناک : افشانی در جریان بازدید از شهر نجف گفت: آن چه من امروز مشاهده کردم، این بود که همکاران عزیز ما در شهرداری با عشق و با دل کار می کنند و قطعاً هر کس برای زیارت به عتبات بیاید بر این موضوع تاکید می کند.


به اعتقاد شهردار تهران؛ به رغم اینکه جمعیت کثیری امسال به عتبات آمد و شاهد بارندگی های شدید بودیم شهر و به ویژه اطراف حرم بسیار تمیز بوده که این موضوع نتیجه تلاش خادمان امام حسین است.

 

میزبانی شایسته ایرانیان از میهمانان اربعین


وی درباره حضور ایرانیان به ویژه کارکنان شهرداری تهران برای خدمات رسانی به زائران اربعین تاکید کرد: خدام الحسین به معنای واقعی رسم میهمانی و میزبانی را به جا آوردند. انشاالله بعد از پایان مراسم اربعین امسال و بازگشت همه نیروها، قطعا عملکردها در همه حوزه ها را بررسی و برای ارائه بهتر خدمات در سال های آتی اقدام می کنیم.


شهردار تهران در جمع خادمان حسینی در شهر نجف نیز بیان کرد: پیش از این در تهران در جمع شما حاضر شدم. فقط می خواهم تاکید کنم که افتخار بزرگی برای شماست که اینجا هم میزبان هستید و هم مهمان. رسم میزبانی و مهمانی، هر دو در فرهنگ کهن ما بسیار مهم بوده و بایدها و نبایدها درباره هر دوی آن ها ذکر شده است.


افشانی با بیان اینکه خدام الحسین باید بهترین رفتار را با مهمانان امام حسین (ع) داشته باشند، گفت: شما باید به عنوان سفیران ایران، تهران و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان، برای دیگران الگو و مثال باشید.

 

میزبانی شایسته ایرانیان از میهمانان اربعین


شهردار تهران همچنین در بازدید از موکب بسیج شهرداری در کنار عمود 707 کربلا تاکید کرد: شهرداری تهران امسال با همراهی شورای اسلامی شهر تلاش کرد با تمام توان وارد شود و تلاش ما این بوده که امسال بهتر از همه سال ها حضور و ارائه خدمات داشته باشیم.


به گفته وی؛ اربعین بزرگ ترین و مهم ترین همایش بین المللی است و در این همایش عاشقان امام حسین (ع) از سراسر جهان به کربلا می آیند که بسیاری از آن ها ایرانی هستند. شهرداری تهران در این سال ها بخشی از خدمات رسانی به زائران را برعهده داشته و نیروهای شهرداری با عشق همه ساله به میدان می آیند.


شهردار تهران یادآور شد: هر کجا هم با مسئولان عراقی دیداری داشتیم از خدمات نیروهای شهرداری و موکب بسیج شهرداری رضایت کامل داشتند.


حضور 1350نیروی خدماتی شهرداری تهران در مراسم اربعین

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از حضور هزار و 350 نیروی خدماتی شهرداری تهران در مراسم اربعین خبر داد.
به گفته مجتبی یزدانی،۳۵۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران در نجف، ۱۰۰ نفر در کوفه و 600 نفر در کربلا مستقر هستند. ضمن اینکه 300 نیروی آتش نشانی و اورژانس در مراسم اربعین امسال حضور دارند.

 

میزبانی شایسته ایرانیان از میهمانان اربعین


اگر بخواهیم نیروهایی که از کلانشهرهای مشهد، کرج و اراک به شهرداری تهران کمک می کنند را هم اضافه کنیم، هزار و 185 نیرو و ۶۰ دستگاه ماشین آلات فقط در نجف مستقر شده اند.


هماهنگی ها برای حضور نیروها و ادوات، از سه ماه قبل با مسئولان عراقی صورت گرفته است تا خدمات حداکثری در این ایام داشته باشیم.


وی با اشاره به بارندگی ها در نجف و کربلا و بحث آبگرفتگی معابر گفت: خوشبختانه بر اساس پیش بینی ها انتقال لوازم اضطرار مانند پمپ و لجن کش به عراق صورت گرفته بود و الحمدلله با تلاش خدام الحسین، شاهد مشکل خاصی نبودیم.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار