اصلاحیه قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران لازم الاجرا است و تعداد زیادی از مدیران شهرداری تهران باید پست های خود را واگذار کنند؛ این در حالی است که شهردار تهران نیز شامل این قانون خواهد شد و زنگ خطر بی ثباتی در بدنه مدیریتی شهرداری تهران به صدا در خواهد آمد.
کد خبر: ۶۷۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴ 24 October 2018

به گزارش تابناک : قانون منع به کارگیری بازنشستگان سبب خواهد شد تا جوانانی که پشت درهای مدیریتی مانده اند وارد این گود شوند چرا که این روزها جامعه به خلاقیت جوانان نیازمند است؛ اما این قانون شامل افراد بسیاری خواهد شد که پست های مدیریتی و حساس را از آن خود کرده اند؛ از این رو شهردار تهران باید جای خود را به دیگری واگذار کند و تعدادی از مدیران شهرداری تهران نیز باید از مجموعه خارج شوند؛ اما این سناریو را دقت کنید؛ تغییر مدیران بازنشسته شهرداری تهران و سپس تغییر شهردار که این افراد را منصوب کرده و بعد آمدن شهردار جدید و جابه جایی چند باره افراد در پست ها! حال با چنین وضعیتی به نظر می رسد شهرداری تهران وارد بحران جدیدی خواهد شد؛ از این منظر خبرنگار تیتر شهر به سراغ علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران و محمد علیخانی؛ عضو شورای شهر تهران رفت.


وی در خصوص لیست 90 نفره مدیران بازنشسته شهرداری تهران گفت: لیست 90 نفره قبلی بازنشستگان در شهرداری تهران کسانی بودند که این قانون به نحوی بهشان برخورد می کرده است که از این میان حدود 44 نفر در شرایط بازنشستگی قرار دارند و باید استعفا بدهند و بروند.


وی افزود: اما آن لیست کامل نبوده است چون به محض اینکه این قانون تصویب شد، شهرداری این لیست را از همه جا گردآوری و به شورا ارسال کرد.
عضو شورای شهر تهران در پاسخ به لیست جدید بازنشستگان شهرداری تهران اظهار کرد: تا کنون لیست جدیدی به دست ما نرسیده است.


اعطا با اشاره به آخرین مهلت قانونی برای این افراد گفت: تا 24 آبان همه این افراد باید از پست های خود کنار بروند. 
سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: قانونی که مجلس تصویب کرده، قانون خوبی است برای اینکه باید گردشی اتفاق بیفتد لازمه اش پوست اندازی در همه دستگاه ها است.


عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: بدین صورت ثبات همه دستگاه ها ممکن است زیر سوال برود که لازمه این قانون می باشد.


وی در رابطه با احتمال بی ثباتی در شهرداری تهران گفت: همه این افراد منصوبین مستقیم شهردار نیستند و با رفتن شهردار لزوما افراد جایگزین، تغییر پیدا نمی کنند. علاوه بر این در مجموعه با این وسعت و 68 هزار پرسنل با تغییر تعدادی به دلیل قانون بازنشستگی نمی توان گفت که ثبات تحت تاثیر قرار گرفته است. در شهرداری حدود 2 هزار پست مدیریتی داریم که با رفتن تعدادی، سبب بی ثباتی نخواهد شد.


همچنین در این رابطه محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران گفت: به همه این افراد از طریق منابع انسانی ابلاغ شده است و از اول اجرای این قانون، حقوقی به این افراد پرداخت نمی شود .
وی افزود: رفتن افراد بازنشسته از شهرداری در دستور کار است و به آنها اعلام شده و مدیران درصدد جابه جایی هستند اما فرصت وجود دارد. شهردار در این هفته وضعیتش مشخص می شود و در این هفته همه چیز مشخص خواهد شد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار