بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 27 July 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


حمله سرپرست سپاهان به سازمان لیگ


سرپرست تیم فوتبال سپاهان گفت: ۲ سال است در مراسم برترین‌ها حق مهدی شریفی را می‌خورند.

رسول خوروش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مراسم شب گذشته بهترین های فصل اظهار داشت:

در این مراسم انتخاب هایی صورت گرفته که واقعا جای تعجب دارد و باعث شده تا نتوانیم سکوت کنیم و اعتراضی نداشته باشیم.

وی افزود:چطور می شود کسی که به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب شده در پست خودش عنوان بهترین را نمی گیرد. اگر تیموریان بهترین هافبک لیگ بوده چرا به عنوان بهترین بازیکن لیگ شناخته نشده است؟ به نظر می رسد مراسم شب گذشته بیشتر تقسیم عناوین بود تا مراسم انتخاب برترین ها.

خوروش ادامه داد:قطعا قضاوت با مردم است اما دو سال است که حق مهدی شریفی را می خورند. سال گذشته عباس زاده را به عنوان پدیده انتخاب کردند. سوال این است الان عباس زاده کجاست؟ امسال هم در حالی که شریفی 12 گل و 6 پاس گل داده بود را لحاظ نکردند و به راحتی حق او را خوردند.

سرپرست تیم سپاهان با اشاره به اینکه سپاهان بهترین باشگاه ایران است ادامه داد:این مسئله نه تنها از نظر معیارهای فنی در کشورمان بلکه از سوی AFC هم تایید شده است. سپاهان تیمی است که همه چیز آن بر اساس برنامه ریزی و هدف بوده و خوشحالیم که توانسته ایم طبق برنامه پیش رویم.


ترمینال‌ خوابی دانشجوی دختر خوابگاهی به دلیل تاخیر چنددقیقه‌ای

یکی از دانشجویان دختر یک دانشگاه‌ غیرانتفاعی، شب گذشته به دلیل تاخیر در مراجعه به خوابگاه، اجازه ورود به خوابگاه را نیافت و ناگزیر شد شب را در ترمینال آزادی بگذراند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایسنا: این دانشجو که در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کند، در خوابگاهی در خیابان آزادی سکونت داشت که شب گذشته به دلیل تاخیر تا پاسی از شب در خیابان مانده بود و در نهایت مجبور شد شب را در ترمینال آزادی صبح کند.

این اتفاق در حالی رخ داد که خوابگاه مذکور جزو خوابگاه‌های مورد تایید و دارای مجوز وزارت علوم نیست و گویا خوابگاه تنها دارای مجوز اداره اماکن است.

هرچند تماس ایسنا با مسئول خوابگاه مذکور با تهدید خبرنگار و متهم‌کردن دانشجوی مذکور به دروغگویی همراه شد که فایل صوتی آن در خبرگزاری موجود است، اما نکته بدیهی آن است که هیچ خوابگاهی نه می‌تواند و نه حق دارد دانشجویی به ویژه دختری را به دلیل تاخیر، شبانه در خیابان رها کنند و به اسم انضباط و نظم اداری، امنیت جانی و روانی او را به مخاطره انداخته و او را مجبور به خیابان یا ترمینال‌خوابی کند؛ اتفاقی که سال گذشته نیز در مورد دانشجوی دختر دیگری رخ داده بود.

در حالی که بی‌شک تامین امنیت یک دانشجو ارجح بر نظم اداری است و خیابان‌خوابی یک دانشجوی دختر خط قرمز برای هر خوابگاه است، پرسش اینجاست که اگر اتفاقی برای دانشجوی مذکور می‌افتاد درآن صورت مسئولیتش با چه کس و کسانی بود؟

فعالیت این ساختمان به نوعی سوء استفاده از نام خوابگاه است

در همین ارتباط علیرضا شوکتی، مدیر عامل اتحادیه خوابگاه‌داران غیردولتی در مورد اتفاق رخ داده گفت: این ساختمان خوابگاه نیست و زیر نظر ما اداره نمی شود، در واقع یک خانه معمولی است و از اسم خوابگاه سوء استفاده می‌کند.

وی افزود: ما در این مورد از طرف اتحادیه به اداره اماکن نامه ارسال کردیم تا از فعالیت همه افرادی که مجوز ندارند و به اسم خوابگاه فعالیت می کنند جلوگیری شود، اما متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

رییس دانشگاه مذکور نیز با اشاره به اینکه دانشگاه در تعطیلات تابستانه به سر می‌برد، در عین حال از حمایت دانشگاه از دانشجوی مذکور خبر داد و افزود: با این وجود اگر دانشجو از دانشگاه درخواست حمایت کند، دانشگاه از دانشجو حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

جلوگیری از ورود دانشجو به خوابگاه،عبور از خط قرمز وزارت علوم

به گزارش ایسنا، مشابه همین رخداد شهریور سال گذشته برای یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی و ساکن یک خوابگاه خودگردان اتفاق افتاد؛ رخدادی که واکنش های زیادی را از سوی مردم و مسئولین در پی داشت،به طوری که مدیر کل دانشجویان داخل وزارت علوم با تاکید بر این که هیچ خوابگاهی حتی خوابگاه خودگردان حق ندارد دانشجو را بیرون از خوابگاه نگه دارند، اظهار کرد :این مسئله خط قرمز ماست. دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر اطمینان خاطر داشته باشند که سیستم های حمایتی در چنین شرایطی از آنها حمایت خواهند کرد .

واقعیت این است که موضوع پانسیون‌ها و خوابگاه‌هایی فاقد مجوز وزارت علوم که دانشجو پذیرش می‌کنند، زخم‌ کهنه‌ایست که با وقوع این اتفاقات دهان باز می‌کند و جراحت آن نیز فقط به چشم دانشجو می‌رود.

خبرگزاری دانشجویان ایران اعلام می‌کند که با وجود اینکه در طول تهیه این خبر افرادی در تماس‌هایی ایسنا را نسبت به انتشار و پیگیری خبر تهدید می‌کردند، این خبرگزاری حسب وظیفه خود این پرونده را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کند. فایل صوتی تمام اظهارات و اسامی در ایسنا محفوظ است.

اعتراف حسینیان: قبول داریم که اقلیتیم/ دهن مخالف را نبندید

در پایان جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، روح الله حسینیان نماینده تهران در تذکر شفاهی، گفت: از هیات رئیسه مجلس تقاضا می کنم هر چه زودتر گزارش توافق که توسط وزیر خارجه به مجلس ارائه شد را بین نمایندگان توزیع کنند تا نمایندگان متوجه توافقنامه شوند، زیرا بسیاری از موضوعاتی که در توافقنامه ترجمه شده توسط وزارت خارجه آمده است، با آنچه مسئولان ادعا می کنند، انطباق ندارد.

نماینده مردم تهران گفت: مجلس نمی تواند در مسئله‌ای با این اهمیت که عزت و استقلال ملت ایران با آن در ارتباط است، بی‌تفاوت باشد.

وی با تاکید بر اینکه دوستان ما نسبت به این توافقنامه که امتیازاتی را از ۸ تا ۲۵ سال به دشمنان می‌دهد مخالف هستند، گفت: متاسفانه در مجلس طوری برنامه‌ریزی شده که صدای مخالفان به گوش مردم نرسد.

وی ادامه داد: همان‌طور که در مصوبه اولیه کمیسیون امنیت ملی آمده بود، مشکلات حل می شد اما با تصمیم یک نفر و فشار یکی از روسای فراکسیون‌های مجلس، آن مصوبه تغییر کرده و قانونی بی‌خاصیت در مجلس به تصویب رسید.

وی افزود: در حال حاضر نیز عده ای در مجلس برنامه‌ریزی می کنند که کمیسیون مشترکی برای بررسی توافق هسته‌ای تشکیل شود که مخالفان این توافق در آن راه نداشته و نتوانند حرف خود را به گوش مردم برسانند.

حسینیان تاکید کرد: نباید با زدوبندهای سیاسی مجلس را به کنار برانند.

وی بیان کرد: ما اقلیت هستیم، قبول. اجازه دهید اقلیت نظر خود را بدهد، مردم هم خودشان قضاوت خواهند کرد. حتی می توانند بیایند علیه ما شعار دهند. اما دهن ما را نبندید، اجازه دهید حرفمان را بزنیم.


قرارداد استقلالی های جدید ثبت شد؛ همه دو ساله به جز رحمتی

6 بازیکن استقلال در هیات فوتبال تهران حاضر شدند و قراردادشان را با آبی‌پوشان ثبت کردند.

طرفداری- مهدی رحمتی برای یک فصل و روزبه چشمی، میثم مجیدی، جابر انصاری، امین حاج محمدی هر کدام دو فصل قرارداد بستند.

همچنین فرشید اسماعیلی بازیکن جوان و جدید استقلالی ها نیز 3 فصل با استقلال قرارداد بست.

* استقلال امروز با پروپژیچ نیز به توافق نهایی رسید.

* یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، خسرو حیدری و پروپیچ فردا با حضور در هیات فوتبال قراردادشان را با تیم فوتبال استقلال امضا خواهند کرد.

* بهرام امیری در مورد نقل و انتقالات باشگاه استقلال اظهار داشت:

    قرارداد شش بازیکن ورودی سال جدید را امروز ثبت کردیم و فردا هم 4 بازیکن دیگر به هیأت فوتبال می آیند تا کار نقل و انتقالات استقلال تمام شود. فردا ابراهیمی، حیدری، کریمی و پروویچ قراردادشان ثبت خواهد شد.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود مذاکره استقلال با پروویچ به بن‌بست رسیده است، خاطرنشان کرد:

    این موضوع درست نیست. وی امروز در تست پزشکی شرکت کرد. این بازیکن تا بامداد جمعه فرصت داشت تا قرارداد خود را با باشگاهش فسخ کند که این اتفاق هم افتاد. باشگاه استقلال قبل از آخرین بازی پروویچ برای تیمش نامه فسخ قرارداد این بازیکن از باشگاهش را گرفته بود و حالا به عنوان بازیکن آزاد به استقلال آمده است.

امیری با بیان اینکه پروویچ امروز در مرحله اول تست پزشکی شرکت کرد ادامه داد:مرحله دوم این تست فردا برگزار می‌شود. ما در مورد شرایط این بازیکن از فیفا استعلام گرفتیم تا محکم‌کاری کرده باشیم.


وزارت بهداشت: این 8 محصول با نام های تجاری خاص را نخورید،غیر بهداشتی اند
جامعه > سلامت - سازمان غذا و دارو، از شناسایی 8 محصول غذایی و تولیدی فاقد مجوز وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، نمک ید دار با نام تجاری شیرزاد، شیره انگور بانام تجاری تیان، نان و شیرینی با نام تجاری بهروز بابایی، لپه شرکت فرازرین اسپادانا با نام تجاری فرازرین، دسر برانی شکلات با نام تجاری چوکاچو، پشمک شرکت آذر اوغلی با نام تجاری گلمهر تبریزی، لواشک و آلوچه با نام تجاری همه پسند، برگه آلوچه جنگلی و برگه زردآلو شرکت طلوع چاشنی تبریز با نام تجاری طلوع چاشنی محصولاتی هستند که بدون مجوزهای وزارت بهداشت، عرضه شده اند.
 
سازمان غذا و دارو در اطلاعیه خود ضمن تشکر از فعالیتهای شبانه روزی بازرسان ستادی سازمان و همچنین معاونتهای غذا و داروی سراسر کشور اعلام کرد: محصولات غذایی و خوراکی مذکور، به دلیل اینکه فاقد مجوزهای مورد نیاز وزارت بهداشت هستند، از سوی اداره کل فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، غیر مجاز شناخته شده و اجازه تولید و عرضه ندارند.
 
در ادامه این اطلاعیه  از عموم مصرف کنندگان درخواست شده است برای حفظ سلامتی از مصرف محصولات این 8 واحد تولیدی خودداری کرده و در صورت مشاهده در سطح عرضه با اطلاع رسانی سریع، معاونت های غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را آگاه سازند تا نسبت به جمع آوری آنها اقدام لازم صورت گیرد.

شماره تلفن 66405569 روابط عمومی سازمان آماده دریافت مشخصات مکان های عرضه فرآورده های غیرمجاز است.


گران قیمت ترین بازیکنان لیگ برتر را بشناسید/ بازیکنی که بیش از دو میلیارد خرج روی دست باشگاهش گذاشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ از زمانی که باشگاه ها پول های نجومی به بازیکنان فوتبال می دهند، یکی از خبرهای مورد توجه ورزش دوستان این است که بازیکنان از باشگاه های خود چقدر پول می گیرند. امسال هم رقم قرارداد بازیکنان مورد توجه مردم قرار گرفته و می خواهند بدانند کدام فوتبالیست ها بیشترین پول ها را گرفته اند.

امسال باشگاه استقلال چند بازیکن بالای یک میلیارد تومان داشته. مهدی رحمتی یک میلیارد و 250 میلیون تومان قرارداد بسته و باشگاه هم تعهد داده که 570 میلیون تومان از طلب 900 میلیونی او را پرداخت کند. کرار جاسم هم همان یک میلیارد و 250 میلیون تومان را بسته و البته باشگاه قول داده 170 میلیون تومان طلبش را هم بدهد.

رقم قرارداد امید ابراهیمی هم مشابه رحمتی و کرار است. به علاوه اینکه بخش قابل توجهی از 40 درصد باقی مانده قرارداد فصل گذشته اش را دریافت کند. خسرو حیدری دیگر بازیکن میلیاردی استقلال است. او با آبی پوشان یک میلیارد تومان بسته و باشگاه قول داده 40 درصد باقی مانده طلب فصل قبل را هم بدهد.

در باشگاه پرسپولیس اما فقط یک بازیکن میلیاردی وجود دارد. اومانیا تنها بازیکن پرسپولیس است که بالای میلیارد می گیرد. او با سرخپوشان یک میلیارد و 150 میلیون بسته. محسن بنگر هم قراردادش 950 میلیون تومان ارزش دارد که اگر پرسپولیس سهمیه آسیا بگیرد، با پاداش هایش بالای یک میلیارد دریافتی خواهد داشت. اما با این حال اومانیا تنها بازیکن سرخپوشان است که حتی اگر پرسپولیس به جایگاهی هم نرسد، دستمزد میلیاردی می گیرد. رضا نورمحمدی هم قراردادش 900 میلیون تومان است. طارمی و رضاییان هم دو بازیکن 800 میلیونی سرخپوشان هستند که جزو گران قیمت های این فصل پرسپولیس محسوب می شوند.

سپاهان اما مثل استقلال چندین بازیکن میلیاردی دارد. در سپاهان، پادوانی 370 هزار دلار می گیرد، حاج صفی 1.3 میلیارد تومان، خلعتبری 1.2 میلیارد و عقیلی 1.1 میلیارد تومان. ضمن اینکه مهدی شریفی هم به واسطه درخشش در لیگ، توانسته رقم قرارداد خود را به میلیارد نزدیک کند.
نفت تهران امسال قرارداد میلیاردی نداشته اما دو بازیکن این تیم نزدیک به میلیارد می گیرند. یکی سیدجلال حسینی است که 950 میلیون تومان از نفت می گیرد و دومی هم علیرضا بیرانوند دروازه بان این تیم. البته این دو بازیکن در صورتی که نفت قهرمان آسیا شود یا بتواند در لیگ برتر به موفقیتی برسد، با پاداش هایشان رقمی بالاتر از یک میلیارد تومان دریافت خواهند کرد.

در سایپا هم جواد نکونام 950 میلیون تومان می گیرد که با آپشن های مختلف در صورت موفقیت تیم، دریافتی اش به بالای یک میلیارد تومان می رسد. در تراکتورسازی هم سه بازیکن میلیاردی توپ خواهند زد که هر سه آن ها خارجی هستند. موریرا و کارلوس کاردوسو دو بازیکن برزیلی تراکتورسازی 350 هزار دلار دریافتی دارند. اما گران قیمت ترین بازیکن تراکتوری ها هم حمزه یونس است که دریافتی اش به علاوه رقم رضایت نامه او، 700 هزار دلار خرج روی دست تراکتورسازی می گذارد.



قیمت سکه و نرخ ارز در بازار آزاد (+جدول)

در بازار دیروز - یکشنبه - سکه تمام طرح جدید با مقداری افزایش نسبت به روز گذشته به بیش از 874 هزار تومان رسید و هر دلار آمریکا هم پس از مدتی کاهش قیمت، بار دیگر به بیش از 3300 تومان بازگشت.

به گزارش ایسنا، در بازار امروز هرگرم طلای 18 عیار با اندکی افزایش قیمت، بیش از 89 هزار تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین نیم سکه 479 هزار تومان و ربع سکه 268 هزار تومان فروخته می‌شود.

نوع طلا قیمت طلا تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هرگرم‌ طلای 18 عیار 89 هزار و 347 تومان 576 تومان افزایش
هر مثقال طلا 387 هزار و 400 تومان 2500 تومان افزایش
اونس جهانی 1100 دلار و 50 سنت بدون تغییر
نوع سکه

سکه‌ تمام‌ طرح‌ جدید 874 هزار و 500 تومان 2200 تومان افزایش
سکه‌ تمام‌ طرح‌ قدیم 877 هزار و 500 تومان 7500 تومان افزایش
نیم سکه 479 هزار تومان 4000 تومان افزایش
ربع سکه 268 هزار تومان 5000 تومان افزایش
یک گرمی 169 هزار تومان 1000 تومان افزایش
نوع ارز

دلار آمریکا 3303 تومان 18 تومان افزایش
یورو 3640 تومان 20 تومان افزایش


شکایت احمدی نژاد از جهانگیری

به گزارش سایت "دولت بهار"، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شکایت کرده است.

این شکایت نامه از سوی عادل حیدری وکیل احمدی نژاد ارائه شده است.

سایت دولت بهار دلیل شکایت را " استمرار افتراها و اکاذیب نسبت داده شده از سوی آقای اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم علیه دولتهای نهم و دهم" اعلام کرده است.

 وکیل دکتر احمدی نژاد در گفت و گو با دولت بهار در این باره گفته است: آقای اسحاق جهانگیری در سال های اخیر با هدف تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی اساس علیه دولت قبل کرده که در سطح وسیعی در رسانه های مکتوب و شبکه های مجازی و صوتی و تصویری منتشر شده است.


آخرین خبرها از پرواز ایران - آمریکا

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به بحث لغو تحریم‌های صنعت هواپیمایی ایران از سوی چند شرکت‌ هواپیماسازی مختلف در جهان، پیشنهاداتی به ایران ارائه شده است که تلاش می‌کنیم پس از بررسی دقیق آنها نسبت به استفاده از آن در ناوگان هوایی کشور اقدام کنیم.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با توجه به بحث لغو تحریم‌های صنعت هواپیمایی ایران از سوی چند شرکت‌ هواپیماسازی مختلف در جهان، پیشنهاداتی به ایران ارائه شده است که تلاش می‌کنیم پس از بررسی دقیق آنها نسبت به استفاده از آن در ناوگان هوایی کشور اقدام کنیم.

محمد خداکرمی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ناوگان هوایی ایران در سه عرصه مختلف نیاز به تغییر و تحول دارد، اظهار کرد: بحث نوسازی ناوگان چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی یکی از اصلی‌ترین اهداف ما را می‌سازد و در دیگر حوزه‌ها نیز باید با تنوع‌بخشی به ناوگان نسبت به استفاده بیشتر از فرودگاه‌های مناطق مختلف کشور برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های مختلف خارجی برای حضور در ایران بسته‌های پیشنهادی تدوین کرده‌اند، اظهار کرد: این بسته‌ها چه در حوزه فروش هواپیما که می‌تواند به شکل‌های نقدی، اجاره‌ای و اجاره به شرط تملیک باشد و چه در عرصه فروش تجهیزات فرودگاهی و کمک‌ ناوبری به مراجع ذیربط ایرانی ارائه شده که پس از بررسی نتایج آن اعلام خواهد شد.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما خوشبختانه شرکت‌های ایرانی نیز به توانایی بسیار مطلوبی رسیدند، اما در این عرصه پیشنهادات جدید بررسی می‌شود و در صورت نیاز تصمیماتی گرفته خواهد شد.

خداکرمی درباره‌ی برنامه‌ریزی برای پرواز شرکت‌های جدید خارجی به فرودگاه‌های ایران گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مذاکرات ما با چند کشور مطرح در این عرصه آغاز شده که در این بین می‌توان به آلمان، ایتالیا، اتریش و روسیه اشاره کرد. البته نام دیگر کشور‌ها نیز مطرح است اما بیشترین تعداد پرواز از سوی این کشور‌ها خواهد بود.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که تا چه میزان امکان برقراری پرواز مستقیم ایران - آمریکا وجود دارد، گفت: ما از نظر تجهیزات فنی مشکلی برای برقراری این پروازها نداریم و حتی در حال حاضر در ناوگان ایران هواپیماهایی فعال هستند که می‌توانند بدون نیاز به توقف و سوخت‌گیری مجدد این مسیر را به شکلی مستقیم طی کند.

وی ادامه داد: البته برقرار شدن این پرواز نیاز به دریافت مجوز لازم از مراجع دیپلماتیک دارد تا در صورتی که آنها مجوز را صادر کنند، سازمان هواپیمایی نسبت به بررسی دیگر ابعاد موضوع پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

خداکرمی درباره‌ی آخرین وضعیت کمک به تامین نقدینگی شرکت‌های هواپیمایی برای خرید هواپیماهای جدید گفت: همانطور که پیش از این اعلام شده این عرصه در سال به حدود 1.5 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که این موضوع باید با کمک منابع دولتی و صندوق توسعه ملی پیگیری شود و با توجه به باز شدن فضای بازار‌های بین‌المللی بر صنعت هواپیمایی امید داریم مقدمات این تسهیلات فراهم شود.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی آخرین وضعیت ارائه‌ی گزارش سقوط هواپیمای ایران 140 عنوان کرد: گزارش تکمیلی این سقوط از سوی مسوول اصلی بررسی سانحه در روزهای گذشته نهایی شده و با انجام پیگیری‌های لازم در هفته جاری به مراجع ذیربط ارائه می‌شود.



ویلای‌ پادشاه عربستان با آسانسور به‌ دریا متصل شد!+تصویـر

آفتاب :بیش از ۱۰۰ هزار نفر با امضای توماری به بسته شدن بخشی از سواحل جنوب فرانسه و اختصاص آن برای گذراندن تعطیلات ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی اعتراض کردند. در این تومار آمده است که ساحل عمومی در والوریس باید "برای همه قابل استفاده باشد." مقام‌های فرانسه روز شنبه و در آستانه ورود خاندان سلطنتی سعودی به محل، این منطقه ساحلی را به روی معترضانی که قصد داشتند آن را اشغال کنند بستند. پادشاه سعودی و اعضای خاندان سلطنتی قرار است به مدت سه هفته در ویلایی نزدیک مارسی اقامت گزیند.

ملک سلمان همراه با هیئتی که نزدیک به هزار نفر گزارش شده است روز شنبه با دو هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به خطوط هوایی سعودی وارد فرودگاه نیس در جنوب فرانسه شد. ملک سلمان همراه با هیئتی نزدیک به هزار نفر وارد فرودگاه نیس در جنوب فرانسه شد. حدود ۷۰۰ تن از همراهان پادشاه سعودی قرار است در هتل‌های شهر کن اسکان یابند.

میشل شویلون رئیس اتحادیه هتلداران کن، سفر پادشاه سعودی به جنوب فرانسه را "رخدادی خوب" برای هتل‌ها و اقتصاد محلی دانسته است: "آنها افرادی با قدرت خرید بسیار بالا هستند." با این حال بسته شدن بخشی از ساحل لامیراندول در پایین ویلای ملک سلمان به روی عموم، خشم بسیاری از ساکنان محلی را برانگیخته است. معترضان در تومار خود گفته‌اند: "از دولت می‌خواهیم که مبانی برابری شهروندان در پیشگاه قانون را تضمین کند."


ویلای‌ پادشاه عربستان با آسانسور به‌ دریا متصل شد!+تصویـر

شهردار والوریس نیز با نوشتن نامه ای به فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به اجرای عملیات ساختمانی در این محل اعتراض کرده است. مقام‌های سعودی در آستانه سفر ملک سلمان به این منطقه، یک سازه سیمانی ساخته اند تا ویلای پادشاه با آسانسور به ساحل وصل شود. مقام‌های سعودی قول داده اند که این سازه پس از اقامت ملک سلمان، از محل برداشته خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، همچنین در مدت زمان اقامت پادشاه سعودی در این ویلا، نزدیک شدن به فاصله ۳۰۰ متری این املاک از راه دریا ممنوع خواهد بود. یکی از زنان محلی به خبرگزاری فرانسه گفته است: "از این وضعیت آشفته که در اینجا به وجود آمده خسته و کلافه شده ایم." این زن افزوده است: "می فهمم که طبیعتا باید مسایل امنیتی آنها تضمین شود اما آنها باید بگذارند که ما هم شنا کنیم."


استقبال «جهانگیری» از شکایت «احمدی‌نژاد»

اخیرا خبری مبنی بر شکایت محمود احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری منتشر شد که دفتر معاون اول به آن پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: در پی اظهارات وکیل رییس‌جمهور سابق مبنی بر شکایت محمود احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، دفتر معاون اول اعلام کرد:

«از طرح شکایت آقای احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال نموده و مستندات تخلفات و سوءمدیریت‌های آقای احمدی‌نژاد را به مرجع قضایی تسلیم خواهیم کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار