با حضور وزیر آموزش و پرورش؛
مدرسه روستایی عشایری ۶ کلاسه «شهدای دانایی» در ورامین افتتاح شد
کد خبر: ۶۶۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 16 October 2018

مدرسه روستایی عشایری ۶ کلاسه «شهدای دانایی» با حضور وزیر آموزش و پرورش در ورامین افتتاح شد. سید محمد بطحایی صبح سه شنبه برای افتتاح مدرسه «شهدای دانایی» در روستای حصارقاضی  وارد شهرستان ورامین شد و این مدرسه را مورد افتتاح قرار داد.

 

افتتاح مدرسه روستایی عشایری در ورامین 

 

گفتنی است که بطحایی با حضور در این شهرستان به مقام شامخ شهدای حصار قاضی نیز ادای احترام کرد.

در حاشیه این مراسم محمد حیدری، بخشدار جواد آباد اظهار داشت: مدرسه «شهدای دانایی» که امروز مورد افتتاح وزیر قرار گرفت در بخش جواد آباد ورامین قرار گرفته است و این مدرسه با تلاش سازمان نوسازی مدارس وزارت اموزش وپرورش و با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل ساخته شده است.

 

 افتتاح مدرسه روستایی عشایری در ورامین

حیدری افزود: برای ساخت این مدرسه مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این مدرسه روستایی عشایری دارای ۶ کلاس است گفت: این بخش دارای ۵۴ مدرسه است و حدود ۵۲ درصد دانش آموزان از اتباع افغانستان نیز در این منطقه و مدارس مشغول به تحصیل هستند.

عباس کیوانلو، مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه جوادآباد نیز در این مراسم اظهار داشت: بخش زیادی از توسعه مدرسه سازی در این منطقه مرهون مشارکت خیرین مدرسه ساز است.

کیوانلو در ادامه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مدارس، روستایی و یا عشایری است و در این منطقه ۴۵۰ پرسنل  آموزشی ، پرورشی، اداری وخدماتی مشغول به خدمت رسانی و تعلیم و تربیت هستند افزود: دانش آموزان این منطقه همواره از استعداد های خوبی برخوردار هستند مخصوصا طی سال های اخیر شاهد پیشرفت های علمی و آموزشی این عزیزان بوده ایم.

حسین نادی، دهیار منطقه جواد آباد نیز اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت، رسیدگی ویژه به وضعیت روستاهاست به گونه ای که امروز روستاهای شهرستان ورامین از نظر امکانات نظیر شهرها شده اند و در برخی از مناطق روستایی حتی امکاناتی وجود دارد که نظیر آن در شهرها نیز وجود ندارد.

 

 افتتاح مدرسه روستایی عشایری در ورامین

نادی در ادامه با اشاره به اینکه دهیاران با یک واسطه نماینده و منتخب مردم هستند و ارتباط نزدیکی با بدنه جامعه دارند گفت: اگر سیستم مدیریت دهیاران درست تعریف شود می توانیم به توسعه متوازن برسیم.

دهیار جواد آباد گفت: یکی از مشکلات اساسی در روستا این است که مردم تولید را بلدند اما در فروش محصول مشکل دارند و ما باید بتوانیم این نیاز را برطرف کنیم تا تولیدکننده روستایی انگیزه فعالیت در روستا را داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار