استفاده از کرم‌های بهداشتی تاریخ گذشته و یا کرم‌هایی که در غیر شرایط استاندارد نگهداری شده‌اند می‌تواند خطراتی جدی و غیر قابل جبران برای سلامت فرد به وجود آورد.
کد خبر: ۶۶۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 26 July 2015
کارشناسان هشدار می‌دهند افراد برای استفاده از کرم های ضد آفتاب نیاز به رعایت شرایطی ویژه دارند تا بهترین نتیجه را کسب کنند.

به گزارش تابناک یزد، گفتنی است، استفاده تنها از کرم ضد آفتاب دارای اشعهUVA کافی نیست و کرم ضد آفتاب استاندارد باید دارای فیلتر محافظتی در برابر اشعه UVB نیز باشد.

کارشناسان کمترین میزان محافظت از پوست را کرم ضدآفتاب دارای SPF30 می‌دانند.

پزشکان به افراد توصیه اکید می‌کنند که در تمام طول ایام سال و در شرایط آب و هوایی مختلف از کرم ضد آفتاب استفاده کنند و حتی در روزهای ابری توسط کرم ضد آفتاب پوست خود را بپوشانند.

کرم‌های ضد آفتاب حاوی فیلتر اشعه‌های UVA و UVB دارای اثر محافظتی از پوست در مقابل آسیب‌های پوستی و ابتلا به انواع سرطان‌ها هستند.

بر اساس تحقیقات، خطرناک‌ترین پرتو نور خورشید اشعه UV است که منجر به پیری پوست، نفوذ به سطوح درونی و عمیق پوست و بروز سرطان پوست می‌شود.

کارشناسان در عین حال هشدار می‌دهند که افراد نباید از کرم‌های ضد آفتاب تاریخ گذشته و یا در آستانه تاریخ انقضا استفاده کنند، همچنین انتخاب سطح SPF کرم ضد آفتاب باید طبق دستور پزشک صورت گیرد.

شرایط نگهداری از کرم ضد آفتاب بسیار اهمیت دارد زیرا چنانچه کرم ضدآفتاب در مکان گرم نگهداری شود، دچار فساد می‌شود و نه تنها اثر درمانی ندارد، می‌تواند منجر به حساسیت پوستی و عدم محافظت از پوست نیز شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند از کرم‌های ضد آفتابی استفاده کنند که دارای فیلترهای UVA و UVB در آنها استفاده شده و نیز دارای مسدود کننده‌های فیزیکی امواج مضر خورشید نیز هستند.

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب دارای اکسید روی و یا دی‌اکسید تیتانیوم می‌تواند سبب کاهش علائم آلرژی و نیز عدم بروز سفیدی ناخواسته بر سطح پوست شود.

کارشناسان هشدار می‌دهند استفاده از لباس، رانندگی داخل ماشین و یا حتی اقامت در خانه در صورت تابش نور خورشید نمی‌تواند از پوست محافظت به عمل آورد و نیاز به استفاده از کرم  ضد آفتاب با SPF استاندارد مورد نیاز است.

بر اساس آمارها سالانه میلیون‌ها نفر به انواع سرطان های مرگبار پوست مبتلا می‌شوند که از این تعداد هزاران نفر جان خود را از دست می‌دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار