مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای یزد:
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد گفت: خوشبختانه روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته صدور بارنامه استان نسبت به هفته‌های گذشته پنج برابر شده است.
کد خبر: ۶۶۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰ 07 October 2018

علی علیخانی با اشاره به اینکه خوشبختانه صدور بارنامه استان یزد در هفته گذشته رو به افزایش بوده است، گفت: خوشبختانه روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته صدور بارنامه استان نسبت به هفته‌های گذشته پنج برابر شده است که این موضوع نشان‌دهنده این است که تحرکی در بحث بارگیری استان ایجاد شده است.

وی افزود: خوشبختانه با تمامی کسانی که دغدغه بارگیری داشته‌اند، جلساتی صورت گرفته و همچنین با تولیدکنندگان بار، صاحبان کالا، انجمن صنفی رانندگان و انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقلی جلساتی برگزار شده است؛ همچنین در استانداری متناسب با حوزه کاریشان شاهد جلساتی در این راستا بوده‌ایم که منجر به پیگیری‌های مطلوب در حوزه حمل‌ونقل استان گردیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد، تأمین لاستیک را ازجمله اقدامات انجام شده برای کامیون‌داران استان عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا لاستیک‌هایی در حال بارگیری است که امید است تا ظرف ماه آینده این محموله به استان برسد؛ همچنین پنج هزار حلقه دیگر در حال تأمین اعتبار هستیم که اقدامات آن نیز انجام شده و امیدواریم که به‌زودی شاهد رسیدن این محموله نیز در استان باشیم.

علیخانی با بیان اینکه حدود ۵۸۰ حلقه لاستیک‌هایی که از انبارهای بنادر آزاد می‌شود، متعلق به استان یزد است، تصریح کرد: در این راستا اقدامات لازم صورت گرفته و امیدواریم که امروز شاهد بارگیری این محموله باشیم و از اواخر این هفته یا هفته آینده توزیع آن در استان انجام شود.

این مقام مسئول بیان داشت: در راستای توزیع لاستیک در ابتدا بر اساس میزان کیلومتر طی شده برای کامیون‌ها عدد ۷۰ هزار کیلومتر مدنظر قرار گرفته بود که شاهد پر شدن ظرفیت بودیم؛ لذا این عدد را بر ۵۰ هزار کیلومتر آوردیم و متناسب با میزان پیمایشی که انجام می‌دهند، در ردیف اولویت قرار گرفته و لاستیک به آن‌ها داده می‌شود.

وی، بحث سهمیه سوخت را از دیگر مشکلات پیگیری‌شده کامیون‌داران استان عنوان کرد و ابراز داشت: خوشبختانه سهمیه سوخت کامیون‌داران استان افزایش یافته است و همچنین روزانه حداکثر دو بار در روز می‌توانستند سوخت‌گیری کنند که این مدت به دلیل افزایش سهمیه سوخت نامحدود شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد با بیان خوشبختانه تعداد ۹۰۰ هزار نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: از ۱۵ مردادماه سال جاری این مهم در سطح کشور عملیاتی شده؛ همچنین در راستای برخورد با تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی نیز اقدامت خوبی صورت گرفته است که حدود ۱۲ تا ۱۳ شرکت در استان تخلفات انجام شده آن‌ها محرز و با آن‌ها برخورد شد و منجر به پلمپ شدن شرکت‌های آن‌ها در یک تا سه ماه شد.

علیخانی تأکید کرد: افزایش سالن بار نیز در دستور کار ما قرار گرفته است و این مهم به‌سرعت در حال افزایش است و امیدواریم که ظرف یک تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد و در اختیار رانندگان قرار گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه آنچه در حوزه حمل‌ونقل مربوط به خواسته‌های به‌حق رانندگان بوده، صورت گرفته است، افزود: در راستای بحث تن‌کیلومتر که یکی از خواسته‌های به‌حق رانندگان بوده است، کارگروه‌های تخصصی در سطح سازمان حمل‌ونقل و راهداری استان انجام‌گرفته و این موضوع بعد از چکش‌کاری‌های لازم به وزارت عالی وزارت رسیده است و این مهم در اختیار شورای عالی ترابری قرار گرفته که امید است ظرف یک ماه آینده این مهم به تصویب نهایی برسد.

وی با اشاره به روند بارگیری در استان یزد، خاطرنشان کرد: استان یزد در این راستا متناسب با کشور در مرحله خوبی قرارگرفته است؛ اما تعداد بارنامه در شرایط عادی هنوز به روال نرمال نرسیده است و با توجه به اینکه این روند روزبه‌روز در حال افزایش است، امیدواریم که انتهای هفته جاری این روند به حد نرمال برسد و بتوانیم روال عادی را در استان طی کنیم.

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار