سرپرست پایانه بندر امام:
سرپرست پایانه حمل و نقل کالای بندر امام خمینی (ره) گفت: یک هزار و 800 حلقه لاستیک برای توزیع بین کامیونداران تامین شد.
کد خبر: ۶۶۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 30 September 2018

تعدادی از کامیون داران در اعتراض به گرانی لوازم یدکی و نبود امکانات رفاهی در هفتمین روز متوالی در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) دست به اعتصاب زدند.

جمال حمیدی اظهار داشت: با توجه به مطالبه کامیون داران در لزوم تامین لوازم یدکی با نرخ دولتی، پیگیری لازم در این رابطه انجام و مقرر شد تا 2 روز آینده تعداد یک هزار حلقه لاستیک در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) بین کامیون داران توزیع شود ضمن اینکه تا اواخر هفته نیز تعداد 800 حلقه لاستیک دیگر نیز برای توزیع بین رانندگان تامین می شود.

وی افزود: امروز به نسبت روزهای گذشته شرایط بهتری در پایانه حمل و نقل برقرار است و برای بیش از 100 کامیون عملیات ثبت بار انجام شده است.

وی به اقدامات انجام شده برای مدیریت بهتر عملیات ثبت بار در این پایانه اشاره کرد و گفت: برخی کامیون داران از وجود بی عدالتی در زمان عملیات ثبت بار گله مند هستندکه خوشبختانه اخیرا نظارت دقیقی بر این مسئله در حال انجام است و اجرای طرح ثبت اثر انگشت راننده برای نوبت دهی شرایط ثبت بارنامه را بهبود بخشیده است و امکان تخلف را کاهش داده است .

حمیدی ادامه داد: در حال حاضر اثر انگشت 30 هزار راننده در سامانه ثبت شده است، با مساعدتر شدن شرایط پایانه و رسیدن آمار ثبت اثر انگشت به میزان 40 هزار، طرح ثبت و اعلام بار با اثر انگشت در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) اجرا می شود و مشکل بی عدالتی در ثبت بار به طور کامل حل می شود.

وی عمده ترین مشکل کامیون داران را گرانی لوازم یدکی برشمرد و عنوان کرد: جلسات مکرری با سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان و کشور برگزار شده و تلاش می شود با ارز دولتی تامین لوازم یدکی برای کامیون داران تسهیل شود.

سرپرست پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) از اجرای طرح نوبت دهی مجازی برای کامیون داران خبر داد و گفت: تا به حال اقدامات موثری برای برخورد با شرکت های حمل و نقل متخلف در ثبت غیرقانونی و خارج از نوبت انجام شده، در حال حاضر نیز داریم به سمت نوبت دهی به شیوه مجازی حرکت می کنیم، که بتوانیم نوبت دهی را برای تمامی کامیون داران در سراسر کشور تسهیل کنیم.

حمیدی در پایان به تامین امکانات رفاهی برای کامیون داران در این پایانه اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده امکانات رفاهی و استراحت کامیون داران در پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) تامین و محل استراحت آنها بهسازی و آماده سازی شد، سعی می شود با تامین اعتبار شرایط بهتری برای کامیون داران در این محل فراهم شود.

بی عدالتی در نوبت دهی و دلالی بار، گرانی لوازم یدکی به ویژه لاستیک، حقوق بسیار اندک بازنشستگی، خدمات ضعیف بیمه تکمیلی از مهم ترین مطالبات کامیون داران است که موجب اعتراض آنان شده است.

پایانه حمل و نقل کالای بندرامام خمینی (ره) از مهم ترین پایانه های حمل و نقل کشور محسوب می شود که روزانه بیش از سه هزار کامیون عملیات ثبت بار را در این پایانه انجام می دهند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار