جوابیه انتقال خون استان به خبر تابناک کهگیلویه و بویراحمد
علیرغم بازرسی های منظم و استاندارد، راهنمایی های کارشناسان انتقال خون و مکاتبات صورت گرفته هنوز به شرایط لازم و ایده آل در این جهت دست نیافته است بطوری که ابتدایی ترین جزئیات در بانک خون این مرکز رعایت نمی گردید که این امر موجب عدم استقرار سیستم هموویژلانس و به طبع آن کم شدن ارتباط انتقال خون با این بیمارستان خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 15 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، در پی درج خبری در تابناک کهگیلویه و بویراحمد (سازمان انتقال خون به بیمارستان دهدشت خون نمی دهد!) سازمان انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد ، با ارسال جوابیه ای به مدیریت این سایت ، به انتشار این خبر واکنش نشان داد.
متن جوابیه ارسالی :
مدیر مسئول محترم سایت خبری تحلیلی تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد
سلام علیکم
احتراما جوابیه سازمان انتقال خون استان در خصوص انتشار خبر شماره ۶۵۳۳۸۳ مورخه۱۹ /۶ / ۱۳۹۷ در سایت تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد به پیوست ارسال می گردد.
بسمه تعالی

جوابیه

پیرو انتشار خبر شماره ۶۵۳۳۸۳ مورخ  19/06/1397 در سایت تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد طبق قانون مطبوعات جوابیه انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد به شرح ذیل اعلام می گردد.
با توجه به مصوبه هئیت وزیران در جلسه مورخ 05/01/1394 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استاند بند ( ه ) ماده ( 38 ) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب 1389 ـ تصویب شد که : ویرایش دوم کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت به شرح پیوست که به مهر دفتر هئیت دولت تایید شده است. از تاریخ 01/01/1394 برای کلیه ارائه دهندگان خدمات سلامت در بخش های دولتی، عمومی غیر دولتی، خصوصی و سازمان بیمه گر پایه و تکمیلی لازم الاجرا است. ( پیوست )
2 ـ پیرو نامه معاون محترم درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شماره 23912/400د مورخ 15/09/1394 موضوع تعرفه خدمات انتقال خون به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ و لازم الاجرا گردید. ( پیوست )
3 ـ پیرو نامه معاون محترم توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران به شماره  27592/94/خ مورخ 15/09/1394 ، به مراکز انتقال خون سراسر کشور، صدور صورت حساب نهایی تعرفه خدمات انتقال خون برای مرکز درمانی و دریافت مطالبات لازم الاجرا گردید.
4 ـ اعلام پی نوشت مقام عالی وزارت بهداشت طی نامه مشاور محترم وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی به روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به  شماره 811/101/د مورخ 04/04/1396
" به دانشگاه ها تاکید می شود که اقتصاد سازمان انتقال خون را دچار آسیب نکنند و بطور ویژه مطالبات این بخش حیاتی پرداخت شود."
در رونوشت همین نامه به جناب آقای دکتر پور فتح الله مدیرعامل محترم سازمان انتقال خون ایران اعلام شده است : مطابق دستور مقام عالی وزارت به شرح " مشابه بیمارستان های غیر وزارت بهداشت عمل شود و چنانچه بیمارستان و یا مراکز درمانی نسبت به تسویه حساب اقدام نکرد ضمن گزارش به اینجانب از تحویل فرآورده های سازمان به جز موارد اورژانس اجتناب شود "
5 ـ از سال 1394 تعرفه ها برای مراکز درمانی سراسر کشور الزامی و پرداخت می گردد ولی بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت کمترین پرداختی را در بین بیمارستان های استان و حتی کشور داشته است بطوریکه مطالبات سال 1395 پرداخت نگردیده است. در صورتی که بیمه های طرف قرارداد مطالبات بیمارستان مذکور را پرداخت نموده اند.
6 ـ در راستای هدف سازمان انتقال خون مبنی بر تامین خون سالم و کافی برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی، انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد همواره این افتخار را داشته است که علاوه بر تامین 100 % خون و فرآورده های خونی مراکز درمانی استان به سایر مراکز انتقال خون کشور نیز ارسال خون و فرآورده های خونی داشته باشد تا هیچ بیمار نیازمند به خون و فرآورده های خونی دغدغه ای در خصوصی خون و فرآورده های خونی نداشته باشد کما اینکه مستندات سازمان انتقال خون در این زمینه گواه این مهم می باشد.
 7 ـ انتقال خون استان همواره به دنبال ایجاد شرایط مناسب و استاندارد در بانک خون های بیمارستانی جهت دستیابی به بهینه ترین شرایط برای بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بوده است ولی متاسفانه بانک خون بیمارستان امام خمینی ( ره ) دهدشت، علیرغم بازرسی های منظم و استاندارد، راهنمایی های کارشناسان انتقال خون و مکاتبات صورت گرفته هنوز به شرایط لازم و ایده آل در این جهت دست نیافته است بطوری که ابتدایی ترین جزئیات در بانک خون این مرکز رعایت نمی گردید که این امر موجب عدم استقرار سیستم هموویژلانس و به طبع آن کم شدن ارتباط انتقال خون با این بیمارستان خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار