رئیس اداره میراث فرهنگی خاتم مطرح کرد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: شهرستان خاتم با دارا بودن آثار و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی از ظرفیت و پلانسیل خیلی خوبی درزمینه جذب گردشگر برخوردار است.
کد خبر: ۶۵۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 03 September 2018

 محمد یزدانی بابیان شهرستان خاتم حلقه اتصال یزد، اصفهان و شیراز به‌عنوان مثلث گردشگری ایران است، گفت: شهرستان خاتم نقطه اتصال این سه استان است و چون در مسیر گردشگری میمند و پاسارگاد قرارگرفته است می‌تواند موقعیتی عالی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.

وی شهرستان خاتم را پیوندگاه کویر و جنگل معرفی کرد و افزود: با ثبت جهانی یزد بدون شک ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان بیشتر خواهد شد که در این زمینه شهرستان خاتم نیز می‌تواند به‌واسطه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خود سهم قابل‌توجهی را به خود اختصاص دهد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم در خصوص برنامه‌های این اداره برای رونق گردشگری در شهرستان خاتم، اظهار داشت: در راستای رونق بخشی به گردشگری در شهرستان خاتم تاکنون برنامه‌های متعددی اجراشده است که از آن جمله می‌توان به بازسازی بافت تاریخی خاتم، معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان از طریق خبرنامه‌ها و چاپ کتابچه، شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری دوره‌های صنایع‌دستی و صدور کارت صنعت گری است و ... اشاره کرد.

یزدانی به اشاره به اینکه شهرستان خاتم دارای سه منطقه متفاوت جنگلی، کوهستانی و دشت ماهوری است تصریح کرد: منطقه دشت ماهوری زیستگاه اصلی هوبره و همچنین مرکز ملی تحقیقات هوبره است و پرنده زاغ بور که موردعلاقه عکاسان داخلی و خارجی حیاط وحش است در این منطقه یافت می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به وجود ۱۲۰ قلعه تاریخی در خاتم، اذعان کرد: ازنظر تاریخی شهرستان خاتم جاذبه‌های تاریخی زیادی را در دل خود جای‌داده است که این مکان‌ها برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت فراوانی دارند.

وی افزود: از مکان‌های دیدنی شهرستان می‌توان به قلعه ملکی، دشت ریواس، دریاچه نمک، چاه ارتیزین، جنگل باغ شادی، باغ معدن، سرچشمه نهر مسیح و ... اشاره کرد.

یزدانی در پایان گفت: حدود شش ماه از سال، شهرستان خاتم پذیرای پرندگان آبزی چون اردک سبز و کنار آبزی چون درنای معمولی، خروس کولی و چنگر در منطقه ارتیزین هرات است که این می‌تواند برای دوست داران طبیعت و عکاسان حیات‌وحش جذاب باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار