مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از اتمام مرمت سه بنای تاریخی آسیب دیده از زلزله سال گذشته، شامل مسجد عبدالله بن عمر، مجموعه مقابر ابودجانه و محوطه قلعه یزدگرد خبر داد.
کد خبر: ۶۵۰۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 02 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،جلیل بالایی ، باا شاره به خسارت زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته ازگله به 10 بنای تاریخی استان، اظهارکرد: در این زلزله سه بنای مهم مسجد عبدالله بن عمر، مجموعه مقابر ابودجانه و محوطه قلعه یزدگرد نیز دچار آسیب شدند.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی میزان خسارات وارده و انجام کار کارشناسی، از محل اعتبارات ملی سه میلیارد ریال را برای مرمت و بازسازی این سه بنا اختصاص دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از پایان عملیات مرمت و بازسازی بناهای یاد شده خبرداد و تصریح کرد: همچنین سازمان میراث فرهنگی کشور در قالب ماده 12 برای 14 بنای تاریخی و ساختمان اداری آسیب دیده از زلزله 10 میلیارد ریال تخصیص داده است.

وی اضافه کرد: زیچ منیژه، قلعه گبری، آتشکده چهارقاپی، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و گنبدهای سنگی روستا و باغات شالان از جمله بناهایی هستند که از محل این اعتبارات کار مرمت آنها را انجام خواهیم داد.

بالایی تاکید کرد: همچنین از محل این اعتبار ساختمان های ادارای شهرستان های گیلانغرب، دالاهو، اسلام آبادغرب و پاوه که در زلزله خسارت دیده بودند، مرمت می شوند.

وی همچنین به وقوع چند پس لرزه بزرگ پس از زلزله سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هیچکدام از این پس لرزه ها به اماکن تاریخی استان آسیبی وارد نکردند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار