شهردار زيراب خبر داد:
سیل يکشنبه مازندران حالا بعد از 3 روز مدیر کل مدیریت بحران وزارت نیرو را به سوادکوه رساند تا از نزدیک عمق بحران بوجود آمده را دیده و ضمن بررسی وضعیت، مشکلات و نیازهای منطقه را انتقال دهد.
کد خبر: ۶۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳ 22 July 2015
به گزارش تابناک مازندران، جعفرزاده مدیر کل مدیریت بحران وزارت نیرو که در زیراب حضور یافت در یک نشست که مدیر کل آب منطقه ای استان، فرماندار سوادکوه و مسئولین شهرستانی و مدیران شهری، شهردار و شورای شهر زیراب نیز حضور داشتند رودخانه تالار در محدوده زیراب را وحشی ترین نقطه رودخانه ای این محور توصیف کرد که همیشه باید منتظر یک حادثه بود.
 جعفرزاده گفت با توجه به حضور نیروهای امدادی استان مازندران و خدمات این استان به استانهای دیگر و حتی استان تهران در مواقع بحرانی اگر امروز تمامی استانها به مازندران کمک کنند اشکالی نخواهد داشت. وی گفت: از همه توان خود استفاده خواهند کرد تا ضمن جبران خسارت های وارده بتوانند آلام مردم منطقه را کاهش دهند.
 محمود اعتصامی شهردار زیراب از در معرض خطر بودن حدود بیست ساختمان دیگر در سطح شهر خبر داد و گفت: مسئولان امکانات بدهند تا بتوانیم وارد کار اجرائی شویم.
وی گفت: سالهاست پیگیر لایروبی و قطع اشجار حاشیه رودخانه بودیم آقایان اجازه ندادند. شهردار زیراب گفت: سوادکوه آبستن حوادث بعدی است. سیل بعدی می تواند بسیار ویرانگرتر باشد.
اعتصامی گفت: تمام دارایی مردم در این سیل از بین رفته است و اگر نتوانیم کاری بکنیم در سیل بعدی تعداد افرادی که تمام دارایی خود را از دست می دهند بیشتر خواهند شد.
رجبعلی وهابی فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان سوادکوه با توجه به سیل 2 روز پیش و خسارات وارده گفت: بیشترین خسارت را مردم زیراب متحمل شدند درخواست مردم رسیدن به آرامش و تامین امنیت منطقه است. امکانات شهرستان جوابگوی نیازها نیست. برای خدمات رسانی به شهر زیراب و شهروندان نیازمند مساعدت های استان و کمکهای مستقیم از مرکز را دارم.
رئیس شورای اسلامی شهر زیراب با توجه به مراجعات و مکاتبات مکرر برای لایروبی رودخانه تالار در محدوده و حریم شهری زیراب گفت: در طول 22 ماه گذشته دهها مکاتبه و مراجعه برای اینکار داشتیم که متاسفانه به نتیجه رسید هر چه گفتیم باید بستر رودخانه را لایروبی کرد تا در مواقع وقوع سیل گرفتار نشویم گوش نکرد .
حاج هرمز علینژاد گفت: احداث دیوار حفاظتی در دو طرف رودخانه تالار در محدوده شهری مهمترین اولویت شهر است که نیازمند کمک همه دستگاههای ذیربط، مدیریت ارشد استان و حتی منابع ملی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار