کد خبر: ۶۴۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 25 August 2018

رئیس اداره آموزش و پرورش دشتیاری از توابع چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 48 کلاس درس در طول یک سال گذشته توسط خیران و بنیاد برکت در 6 روستای دشتیاری کلنگ زنی شده است.

انور بادپا اظهار داشت: مدرسه 9 کلاسه بجار بازار، 2 مدرسه 6 کلاسه در روستاهای کهنانی کش و سیدبار و سه مدرسه 9 کلاسه در روستاهای گارکندی، سنگان و شهرک اسلام آباد توسط بنیاد برکت کلنگ زنی شده است.
وی افزود: با توجه به سرانه پایین دشتیاری چابهار تکمیل این پروژه های آموزشی کمک بزرگی به کیفیت آموزشی این بخش می کند.
رئیس آموزش و پرورش دشتیاری بیان کرد: 11 طرح آموزشی با 39 کلاس درس (10 پروژه خیری و یک پروژه بنیاد برکت) پارسال در منطقه دشتیاری افتتاح شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۵۵۱ دانش آموز در ۳۸۸ کلاس درس به طور چرخشی دوشیفته در منطقه دشتیاری در حال تحصیل اند که بر اساس استاندارد کشوری 684 کلاس درس جدید باید در این منطقه ساخته شود.
بادپا با بیان اینکه براساس آمار و شاخص‌ ها هیچ منطقه ‌ای از کشور از نظر فضای آموزشی محروم‌ تر از دشتیاری نیست، خاطرنشان کرد: استخدام بیش از هزار و ۴۰۰ معلم جدید، خرید یا اهدای بیش از ۳۰۰ تانکر ذخیره آب هزار یا 2 هزار لیتری، اهدا 510 کولر گازی و200 پنکه سقفی و حل مشکلات فضای آموزشی دشتیاری ضروری است.
وی ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در بخش دشتیاری به ازای هر دانش آموز یک متر و ۱۳ سانتی مترمربع است که نسبت به سرانه استاندارد هشت مترمربعی کشور بین ۶ تا حدود هفت مترمربع عقب است.
رئیس آموزش و پرورش دشتیاری چابهار گفت: ۸۵ مدرسه از مجموع ۳۱۸ مدرسه فاقد انشعاب برق، ۲۱ مدرسه فاقد امتیاز آب، ۳۷ مدرسه غیراستاندارد و ۲۲۲ کلاس درس فرسوده و نیازمند ساخت فضای جدید است.
وی از خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان و کشور خواست برای ساخت فضای آموزشی محرومیت ها را در نظر بگیرند.
بادپا گفت: هم اینک هزار و 543 معلم (971 معلم رسمی و 572 نیروی طرح خرید خدمات آموزشی و سرباز معلم) وظیفه مهم تدریس و تعلیم دانش آموزان را برعهده دارند که 208 معلم با بیش از پنج هزار ساعت به طور 2 شیفت به یادگیری دانش آموزان در حوزه آموزش و پرورش دشتیاری مشغول هستند.
به گزارش ایرنا دشتیاری یکی از بخش های تابعه شهرستان چابهار است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 665 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار