تابناک: یک عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه نگرش سیستمی باید جایگزین روش‌های سنتی اصناف در کشور شود، گفت: اقتصاد کشور فقط و فقط با افزایش قدرت و حضور اصناف در تصمیم گیری‌های بازار متحول، پویا و قوی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 22 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مهدی اصولی ، اظهار کرد: نگرش سیستمی و به روز باید جایگزین روش‌های سنتی اصناف در کشور شود، چرا که باید در فضای کسب کار جدید جهان وارد شویم.

وی با بیان اینکه کمتر از 10 درصد بازار اصفهان در تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند، افزود: زمانی در مغازه‌ها از چرتکه استفاده می‌شد که جای آن را ماشین حساب گرفت و بنا به شرایط امروز نیز باید اصناف به سمت بازارهای مجازی حرکت کنند.

این عضو هیئت رییسه اتاق اصناف اصفهان از آموزش دو هزار واحد صنفی در استان خبر داد و گفت: در کشور حدود سه میلیون واحد صنفی تحت آموزش قرار گرفته‌اند که ساعات این برنامه به خصوص آموزش "مکاسب" بیشتر شده است.

اصولی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور از خانواده اصناف هستند، تاکید کرد: اقتصاد کشور فقط و فقط با افزایش قدرت و حضور اصناف در تصمیم‌گیری‌های بازار متحول، پویا و قوی می‌شود.

وی با یادآوری سهم 18 درصدی اصناف در تولید ناخالص ملی کشور، خاطر نشان کرد: سهم صنعت از این رقم فقط هشت درصد و باقی این عدد سهم دولت در تولید است.

خزانه‌دار اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه سهم بالای اصناف در تولید ناخالص ملی ناشی از ارتباط مستقیم بازاریان با مردم است، ادامه داد: مسلم است که اگر خصوصی سازی‌ها بر اساس اصل 44 قانون اساسی به درستی انجام شود اصناف به عنوان تشکل‌های مردم نهاد توانمندتر شده در نتیجه رشد اقتصادی رقم خواهد خورد.

اصولی یادآور شد: اساسا توسعه و رشد سیستمی و توانمندتر شدن اصناف، قدرت آنها را در تعاملات و چانه زنی با دولت و دستگاه‌های اداری برای رفع مشکلات بیشتر می‌کند، برای نمونه راهیابی یکی از روسای صنفی شهر اصفهان به شورای شهر همین نتیجه را تا کنون رقم زده است.

وی درباره تاثیرگذاری اصناف بر امور اجتماعی و سیاسی، گفت: اصناف شهر اصفهان اخیرا مبلغ یکصد میلیون تومان برای کمک به آوارگان جنگ داخلی سوریه جمع آوری و ارسال کرده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار