تابناک: رییس انجمن علمی فرش ایران گفت: فرش برتر کشور قبل از برپایی نمایشگاه بین المللی فرش، در هفته نخست شهریور ماه سال جاری معرفی می شود.
کد خبر: ۶۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 21 July 2015
به گزاشر تابناک به نقل از ایرنا، امیرحسن چیت سازیان از برگزاری جشنواره فرش برتر کشور خبر داد و افزود: برنامه مقدماتی برگزاری این جشنواره در دست بررسی است و بزودی فراخوان ارسال آثار اعلام می شود.

وی با اشاره به نامزدی نمونه های نفیس فرش های بافت هر منطقه از کشور از نظر رنگ، طرح، نقشه و کیفیت بافت در انواع مختلف گفت: این فرش ها پس از بررسی هیات داوران در نمایشگاه بین المللی فرش معرفی می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان، معرفی فرش برتر کشور را در برندسازی فرش، منطقه بافت و بافنده موثر دانست.

رییس انجمن علمی فرش ایران همچنین از برگزاری چهارمین همایش دانشجویان و دانش آموختگان فرش در 15 مهرماه امسال در دانشگاه بیرجند خبر داد.

وی افزود: نخستین بار در کشور از پایان نامه های دانشجویی دانش آموختگان فرش نیز تقدیر می شود و دانشجویان و دانش آموختگان بجز آثار هنری می توانند فرش بافته، طرح و نقشه فرش و کار مرمتی شاخص در زمینه فرش را تا هفتم شهریور ماه به دبیرخانه همایش ارائه دهند.

چیت سازیان همچنین از برگزاری اولین همایش فرش دستباف خراسان جنوبی 16 مهرماه در بیرجند خبر داد و اظهارکرد: علاقه مندان به شرکت در این همایش تا اول مرداد آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

وی برگزاری جشنواره سراسری طرح و نقش فرش را از دیگر برنامه های انجمن علمی فرش ایران با همکاری مرکز ملی فرش دانست و تاکید کرد: برترین های این جشنواره سوم مرداد ماه سال جاری همزمان با برگزاری نمایشگاه این آثار، در موزه ملی فرش تهران معرفی می شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :