مدیرکل ثبت‌ احوال استان قم از تولد هفت هزار و ۹۴۴ مورد در چهار ماه نخست سال جاری در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۶۳۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 01 August 2018

به گزارش تابناک قم،خلیل مرادی آمار ولادت استان قم در چهار ماه ابتدای سال جاری را رضایت‌بخش ندانست و اظهار داشت: متأسفانه سامانه‌های ثبت تولد ثبت‌احوال تعداد تولد استان قم را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 5 درصد کاهش ثبت کرده‌اند.

وی با دعوت از مدیران فرهنگی استان برای برنامه‌ریزی در جهت افزایش جمعیت استان افزود: در چهار ماه نخست سال جاری تعداد هفت هزار و 944 مورد تولد، یک هزار و 967 مورد وفات و دو هزار 763 مورد ازدواج آماری است که در استان قم ثبت‌ شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم در ادامه به فراوانی نام‌ها در استان اشاره کرد و گفت: فراوانی نام‌های پسر در استان قم تغییر نکرده و بیشترین نام برای پسرها علی، امیرعلی، محمدحسین، امیرحسین و محمدمهدی و برای دختران فاطمه، زهرا، زینب، حلما و ریحانه ثبت‌شده است.

وی روند ثبت‌نام برای کارت ملی هوشمند را نیز مانند ماه‌های گذشته اعلام کرد و گفت: از ابتدای طرح تا امروز 654 هزار و 984 مورد ثبت‌نام در سامانه ثبت‌ شده است شهروندان قمی در چهار ماه ابتدای سال جاری 124 هزار و 511 نفر ثبت‌نام کرده و در حدود 84 هزار و 635 مورد نیز کارت ملی هوشمند صادر شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار