-رئیس پلیس راهور استان ایلام از توقیف ۷۰۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف در چهار ماهه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۳۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 29 July 2018

 به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ محسن ناصری از تشدید برخورد پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف در طرح ویژه تابستانی که از خرداد ماه سالجاری شروع شده خبر داد و عنوان کرد : از ابتدای سالجاری تا پایان تیر ماه ۷۰۵ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده و می طلبد که راکبان موتور سیکلت های متخلف مراقب صورت وضعیت خلافی خود باشند.

وی افزود: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات ،کلیه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسیکلت ها نیز جاری است.

این مقام انتظامی در امور ترافیک تصریح کرد : حرکت در پیاده رو و یا در مسیر خلاف جهت ، ایجاد عمدی صدای ناهنجار حمل بار غیر متعارف ،حرکت نمایشی و مارپیچ و یا تک چرخ ، حمل یدک عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوس توسط موتور سیکلت سواران ، تخلف محسوب می شود و ماموران راهنمایی و رانندگی ضمن صدور قبض جریمه ، نسبت به توقف موتورسیکلت به مدت یک هفته در مرحله اول و در صورت تکرار به مدت یک ماه اقدام می کنند.

سرهنگ ناصری، شایع ترین تخلف راکبان موتورسیکلت در استان ایلام را عدم استفاده از کلاه ایمنی عنوان و تصریح کرد : جریمه این تخلف ۶۰هزار تومان است.

وی گفت: در صورت استفاده از کلاه ایمنی خطرات جانی راکبان به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

رئیس پلیس راهور استان به تشکیل کلاس های آموزشی برای موتورسیکلت سواران قانون گریز اشاره و بیان داشت: کارشناسان مجرب پلیس درصددند با این کلاس ها راکبین موتورسیکلت را با خطرات پیش رو آشنا سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار