برگزاری جشنواره کشتی در سالن رضازاده
کارشناسان ورزشی می گویند شناخت استعدادهای کشتی استان به تنهایی کافی نیست بلکه حمایت مستمر از آنها و پرورش این استعدادها با استفاده از ظرفیت تمامی مربیان باتجربه بومی مهمتر است.
کد خبر: ۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ 20 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، با هدف شناخت استعدادهای برتر کشتی استان اردبیل، جشنواره کشتی با حضور 850 کشتی‌گیر در رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان در سالن شش هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شد.

به گفته ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان این اداره کل در نظر دارد حمایت لازم را برترین های این جشنواره به عمل آورد.

کارشناسان ورزشی می گویند شناخت استعدادهای کشتی استان به تنهایی کافی نیست بلکه حمایت مستمر از آنها و پرورش این استعدادها با استفاده از ظرفیت تمامی مربیان باتجربه بومی مهمتر است.

در این جشنواره از مربیان و پیشکسوتان کشتی اردبیل از جمله سید علی گرمرودی داور مسابقات کشتی و رئیس سابق هیئت کشتی استان اردبیل تجلیل شد.

استان اردبیل به دلیل مزیت های ژنتیکی نیروی انسانی اش از جوانان مستعدی در رشته کشتی به ویژه فرنگی برخوردار است. کشتی گیران این استان از جمله جهان پهلوان مرحوم جابر عباسزاده ، احد پازاج و علی اشکانی در سالهای گذشته بارها در میادین ملی و بین المللی درخشیدند.

کارشناسان معتقدند اگر از استعدادهای برتر کشتی اردبیل حمایت های مالی و فنی لازم انجام شود استان اردبیل این قابلیت را دارد که کشتی گیران نامدار جهانی به ورزش کشور معرفی کند.

در سه سال اخیر به دلیل کاهش درآمدهای دولت، حمایت های مالی وزارت ورزش و جوانان از هیات های ورزشی کاهش یافته داست و هیات کشتی اردبیل هم با کمبود بودجه مواجه بوده است.

برخی از مربیان پیشکسوت کشتی فرنگی در اردبیل از جمله طاهر مهدیلو با یادآوری اینکه مدال آوری رشته کشتی فرنگی در استان اردبیل همیشه بیشتر بوده است بر این باورند که با توجه به محدودیت امکانات و کمبود اعتبارات ورزشی بهتر است تمرکز اصلی اداره کل ورزش و جوانان استان به رشته کشتی فرنگی باشد.

وی در گفتگو با یکی از نشریات سراسری گفته بود: به نظر شخص من هر چقدر در کشتی آزاد اردبیل سرمایه گذاری شود شاهد خروجی نخواهیم بود چون استعداد اردبیل در کشتی فرنگی است بنابراین اردبیل هم باید مثل برخی از استان های کشور که به سبب ظرفیت های ذاتی کشتی آزاد یا فرنگی را از فعالیت استانی خارج کرده است، کشتی آزاد را کنار گذاشته و در کشتی فرنگی سرمایه گذاری کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار