معاون آموزشي دانشگاه معارف اسلامي خبر داد
معاون آموزشي دانشگاه معارف اسلامي از جذب هزار و 398 نفر دانشجوي دكترا و كارشناسي ارشد در اين دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 01 July 2018

به گزارش تابناک قم،غلامحسین گرامی با اشاره به آمار دانشجویان دانشگاه معارف از ابتدای تأسیس تاکنون اظهار کرد: دانشگاه معارف اسلامی در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو می‌پذیرد و تاکنون هزار و 398 نفر دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد از سوی دانشگاه جذب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان جذب شده شامل هزار و 11 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 387 نفر در مقطع دکترا هستند که از این تعداد 417 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 167 نفر در مقطع دکترا از پایان‌نامه‌های خود دفاع کرده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی با بیان اینکه دانشجویان جاری در مقطع کارشناسی ارشد 575 نفر و مقطع دکترا 219 نفر هستند گفت: تعدادی از دانشجویان نیز به دلیل برخی مشکلات از ادامه تحصیل صرف نظر کرده‌اند.

گرامی با بیان اینکه در مجموع 40 نفر امسال در مقطع دکترا جذب وجود دارد گفت: پنج گرایش در رشته مدرسی معارف اسلامی تعیین شده که در هر گرایش هشت نفر در قالب چهار نفر از طریق آزمون سراسری و چهار نفر نیز از طریق آزمون اختصاص جذب می‌شوند.

وی با اشاره به وجود گرایش‌های پنج گانه در دروس معارف گفت: درصدد بودیم تا این پنج گرایش به پنج رشته مستقل تبدیل شود که در جذب دانشجو و تخصصی شدن این رشته به دانشجویان کمک می‌کند.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی از ارسال سرفصل‌ها و برنامه‌های درسی پنج رشته مستقل مدرسی معارف اسلامی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و افزود: وزارت علوم سرفصل‌های مربوطه را تصویب کرد و اکنون پنج رشته مستقل مدرسی معارف اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار