22 مشترک کم مصرف آب در شهرهای خراسان شمالی همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب با برگزاری آیینی تقدیر و تجلیل شدند.
کد خبر: ۶۲۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 26 June 2018

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تقدیر از مشترکان کم مصرف استان به عنوان اقدام فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است که امید می رود گامی برای نهادینه شدن مدیریت مصرف آب در جامعه باشد.
غلامحسین ساقی اظهار داشت: اکنون 85 درصد از مشترکان آب استان پایین تر از الگوی مصرف، آب استفاده می کنند بطوریکه میانگین مصرف هر اشتراک در هر دوره 13.6 مترمکعب است.
وی افزود: 28 هزار و 200 مشترک پرمصرف آب در شهرهای استان شناسایی شده است که در برنامه ای 10 ساله باید مصرف آنان تعدیل شود.
وی گفت: مهم ترین عامل تاثیرگذار در جلوگیری از مصرف بی رویه، واقعی شدن قیمت آب است و در این باره باید تصمیم لازم در سطح کشور گرفته شود.
ساقی انشعاب های غیرمجاز را از دیگر مشکلات این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته 168 انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که 70 درصد از این مشترکان مربوط به بخش خانگی بوده است.
وی گفت: برای مدیریت مصرف آب و جلوگیری از مصرف های غیرمجاز، گشت های نظارتی در قالب طرح حامیان آب در شهرهای استان در حال انجام است که البته نیازمند تامین تجهیزات خودرویی برای این گشت ها هستیم.
شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی 185 هزار مشترک در بخش آب دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار