سقاییان نژاد خبر داد:
تابناک: شهردار اصفهان گفت: شنبه هفته آینده لایحه کاهش ۱۰ درصدی تراکم به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ 19 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید مرتضی سقاییان نژاد ظهر پنجشنبه در آئین بهره برداری از پروژه‌های منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بهره برداری از پروژه‌ها در شهر اصفهان جست و خیزی بیش نیست، اظهار داشت: آنچه که در شهر اتفاق می‌افتد شایسته مردم اصفهان نیست و باید بیش از اینها کار صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: این افتتاحیه چهارمین افتتاحیه طی دو ماه گذشته در شهر اصفهان است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد از درآمد شهر اصفهان از محل فروش تراکم است، افزود: ضروری است که برای افزایش درآمدهای شهر اصفهان و رسیدن به توسعه پایدار شهرداری ها از قالب تک محصولی درآمد ناشی از فروش تراکم خارج شوند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه ظرفیت شهر تا کجاست و تا کجا می‌توان شهر فروشی کرد، ادامه داد: وضعیت شهر فروشی در شهرها همانند بحث فروش نفت است که ما را بیچاره کرده است.

سقاییان نژاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر بر اساس آنچه برای نفت نیز مطرح شده است فروش شهر باید برای فعالیت‌‌های عمرانی هزینه شود، گفت: محل درآمد هزینه‌های جاری شهرداری باید از محل دیگری تعریف شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد شهرها را باید به مردم تکیه داد، اظهار داشت: دولت باید به مردم و پارلمان های محلی برای اداره کشور اعتماد کند و خود فقط نقش نظارتی داشته باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در خصوص پرداخت مالیات به شهرداری نباید منتی بر سر شهرداری گذاشته شود، ادامه داد: قبل از سال ۸۱ بیش از ۲۶ مورد از هزینه‌های خدمات شهرداری برداشته شد و در این میان مالیاتی که امروز به شهرداری پرداخت می‌شود، پاسخگوی نیاز این نهاد نیست.

وی با بیان اینکه رکن اصلی بودجه شهرداری مردم هستند، تصریح داشت: در این راستا مجلش شورای اسلامی تمهیداتی را برای حل مشکل بیمه پروانه‌های ساختمانی اندیشیده است که قابل تامل است.

سقاییان نژاد در ادامه با بیان اینکه شنبه هفته آینده لایحه کاهش ۱۰ درصدی تراکم به شورای اسلامی شهر اصفهان ارایه خواهد شد، ابراز داشت: امیدواریم با تصویب این لایحه تسهلات خوبی برای مردم ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار