تابناک: مدیر عامل ستاد دیه استان اصفهان از وجود بیش از 660 زندانی به علت جرایم غیرعمد و مالی در زندانهای استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰ 21 February 2015
به گزارش تابناک، مجید احسانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع بدهی این زندانیان را بیش از 50 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در 10 ماه امسال تعداد زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در 10 ماه امسال 612 نفر به دلیل محکومیت به جرایم مالی و غیرعمدی به زندانهای استان وارد شده اند.

مدیر عامل ستاد دیه استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 574 زندانی شامل 291 محکوم جرایم مالی غیرکلاهبرداری، 105 نفر مربوط به حوادث رانندگی، کارگاهی و دیه و 178 نفر مربوط به مهریه و نفقه از زندانهای استان آزاد شدند.

وی میزان بدهی این افراد را حدود 45 میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این مبلغ 16 میلیارد تومان مربوط به گذشت شاکی است و مابقی از طریق کمک خیرین، کمک ستاد دیه و تسهیلات بانکی تامین شد.

احسانی افزود: در ایام دهه فجر امسال نیز 62 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان شامل 34 نفرجرایم غیر عمد مالی، 9 محکوم به پرداخت دیه حوادث رانندگی وکارگاهی و 19 نفر از زندانیان مهریه و نفقه از زندانهای استان آزاد شدند.

وی مجموع بدهی آنها را بالغ بر 42 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با اعتباری بالغ بر 10میلیارد ریال شامل کمک خیرین و نیکوکاران استانی و اعتبارات ستاد دیه کشور و با اخذ بیش از 12میلیارد ریال گذشت از شکات و مبلغی بالغ بر 19 میلیارد ریال اعسار توسط ستاد دیه استان، این افراد از زندان آزاد شدند.

وی همچنین به جلوگیری از ورود 32 نفر به زندانها ی استان که بدهی آنها بیش از دو میلیارد تومان بود خبر داد و گفت: با گرفتن یک میلیارد تومان گذشت از شاکی، این افراد که در شرف بازداشت و در آستانه ورود به زندان بودند رفع گرفتاری شدند.

احسانی به رتبه اول استان اصفهان در جشن گلریزان امسال اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان گذشته بیش از پنج میلیارد تومان از طریق کمک خیرین و نیکوکاران استان جمع شد و استان اصفهان در آزادی زندانیان نیز رتبه اول را کسب کرد.

وی فرهنگسازی در زمینه مهریه معقول، رعایت ضوابط راهنمایی و رانندگی و توجه به بیمه کردن خودروها را موجب کاهش آمار زندانیان جرایم مالی و غیرعمد و همچنین ناهنجاریهای اجتماعی برای خانواده های آنها دانست.

وی از مردم خیر و نیکوکار استان اصفهان دعوت کرد که با کمک های خود در راه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از بوستان عمل نیک گلی برچینند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار