مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معلمان در شمار مورد وثوق‌ترین افراد جامعه هستند، گفت: فرهنگیان و دانش‌آموزان در انقلاب و دفاع مقدس و مباحث اجتماعی و سیاسی نظیر انتخابات و تثبیت انقلاب حضور موثری داشته‌اند.
کد خبر: ۶۰۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹ 06 May 2018
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به گفتمان ملی بدل شود، گفت: ما این مهم را سرلوحه کار می‌دانیم و معلمان، مصداق تحقق این مهم هستند.

به گزارش  فارس، محمد پورداوود در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه همدان اظهار کرد: اهمیت تعلیم و تربیت و تزکیه به کرات در قرآن تکرار شده است چنانکه در سوره مبارکه جمعه خداوند متعال می‌فرماید «اوست پیامبری که به تزکیه و تعلیم شما برانگیختیم».

وی با بیان اینکه تزکیه و تربیت به عنوان رسالت پیامبران تیغ توحید را تیز کرده است، ادامه داد: تعلیم و تربیت دو واژه مقدس و ناگسستنی هستند و کار معلم قبل از آموزش مربیگری است که آموزش مقدمه تربیت، اما تربیت مقدم بر آموزش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه آموزش و پرورش کشور است و مطابق این سند، تربیت عبارت است از هر گونه اقدام هدایتگرانه برای پرورش ادراکات، اقدامات، تصمیمات و تمایلات در چهار حوزه ارتباط انسان با خدا، خود، طبیعت و دیگران در راستای رسیدن به قرب الی‌الله.

وی ادامه داد: در این سند ساحت‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی مورد تاکید قرار گرفته و تربیت نقطه کانونی و مهمی است که اگر فرزندان ما از آن بهره‌مند شوند به عنوان عناصری خداباور نقش سیاسی و اجتماعی خود را به نحو احسن ایفا خواهند کرد.

پورداوود با بیان اینکه تربیت فرزندان بانشاط دینمدار و خداباور مستلزم تقویت توامان جسم و روح است، ادامه داد: تربیت زیباشناختی و هنری و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای و تربیت علمی و فناوری ساحت‌های دیگر مد نظر این سند هستند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند استادان در همه زمینه‌های تعالی به تربیت متعلمان بپردازند و سرمایه انسانی سرشاری را که در اختیار دارند در بنای آینده انقلاب اسلامی به کار برند که این سخن ناظر بر آموزه‌های متون تربیتی قرآن کریم و از سنخ گزاره‌های انشایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معلمان در شمار مورد وثوق‌ترین افراد جامعه هستند، گفت: فرهنگیان و دانش‌آموزان در انقلاب و دفاع مقدس و مباحث اجتماعی و سیاسی نظیر انتخابات و تثبیت انقلاب حضور موثری داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به گفتمان ملی بدل شود، تأکید کرد: ما این مهم را سرلوحه کار می‌دانیم و معلمان مصداق تحقق این مهم هستند.

پورداوود ادامه داد: اگر بین خانه و مدرسه ارتباط تنگاتنگی باشد شاهد آسیب‌های اجتماعی کمتری خواهیم بود و آموزش و پرورش از فکر و ایده اولیا به عنوان پشتوانه تربیتی بهره می‌برد.

وی تأکید کرد: من تا زمانی که در این مسند باشم دنبال کار‌های ماندگار خواهم بود و برای تحقق آن از ظرفیت همه دستگاه‌ها؛ مسوولان و مردم بهره خواهیم برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان آموزش و پرورش را محور توسعه و جایگاه نیرو‌های خلاق و اثرگذار دانست و ادامه داد: نیروی انسانی اصلی‌ترین شرط توسعه است و از این نظر با کمک نیروی انسانی جوان، مبتکر و انقلابی در تحقق بخشیدن به اهداف استانی و ملی همت خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان عاجز از جنگ رودررو درصددند بنیاد خانواده را متزلزل کنند که باید جد و جهد داشته باشیم تا در علم پیشگام شویم، دیگر اینکه علاوه بر پدر و مادر خونی، پدر و مادر‌های معنوی خود را نیز قدر بدانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار