رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز بابیان اینکه به دنبال افزایش مشارکت مردم منطقه در تصمیم‌گیری‌ها هستیم، افزود: باید روحیه مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری را در افراد پرورش داد تا آن‌ها نیز برای توسعه شهری همراه و همگام باشند.
کد خبر: ۵۹۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 05 May 2018
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: استمرار پاک سازی محوطه گنجنامه همدان از وجود دستفروشان مستلزم همکاری نیروی انتظامی است.

به گزارش مهر،کامران گردان در مصاحبه مطبوعاتی تعدادی از اعضای شورای شهر همدان با خبرنگاران که به مناسبت روز شورا‌ها برگزار شد، با اشاره به ناموفق بودن طرح ساماندهی و پاک سازی محوطه تاریخی گنجنامه همدان از وجود دستفروشان افزود: در زمینه پاکسازی گنجنامه از وجود دستفروشان و انتقال دست‌فروشان به مکانی دیگر صحبت‌های بسیاری انجام شد و در نهایت دست‌فروشان در روز دوم فروردین جمع آوری شدند.

وی با بیان اینکه در آن روز نیروی انتظامی به اجرای طرح ساماندهی کمک کرد، ولی روز‌های بعد حاضر به همکاری نبود، گفت: پس از آن عدم حضور نیرو‌های انتظامی در محوطه گنجنامه سبب بروز تنش بین نیرو‌های سد معبر شهرداری و دستفروشان شد.

وی با تاکید براینکه نگهداری منطقه گنجنامه همدان نیاز به همکاری پلیس دارد، اما نیروی انتظامی عنوان می‌کند وظیفه‌ای در قبال این امر ندارد، عنوان کرد: قراردادی با بنیاد تعاون ناجا منعقد شده که به دنبال آن ۶ نفر نیروی پلیس از روز شنبه در این منطقه مستقر می‌شوند و دیگر دستفروشی در آنجا مستقر نخواهد بود.

گردان همچنین در پاسخ به سئوالی پیرامون افزایش تردد سگ‌های ولگرد در همدان عنوان کرد: اتلاف سگ‌ها در گذشته توسط شهرداری و از طریق تیراندازی به سگ‌ها انجام می‌شد، اما در دوره گذشته شورای شهر مکانی را در نزدیکی روستای آبرومند برای نگهداری سگ‌ها مدنظر قرارداد که اخیرا به لحاظ ایجاد مشکلات بهداشتی این مرکز تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه در سایت زباله فضایی ایجاد خواهد شد تا سگ‌ها در آنجا نگهداری شوند، گفت: این مرکز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان نیز بابیان اینکه به دنبال افزایش مشارکت مردم منطقه در تصمیم‌گیری‌ها هستیم، افزود: باید روحیه مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری را در افراد پرورش داد تا آن‌ها نیز برای توسعه شهری همراه و همگام باشند.

رضوان سلماسی با تاکید بر اینکه باید زمینه ورود مردم به صحنه و مشارکت آن‌ها در امور را فراهم کرد، گفت: طرح شورای اجتماعی محلات به صورت پایلوت اجرا و در طول اجرا نیز پایش، بررسی و ارزیابی لازم روی آن انجام می‌شود تا در صورت نیاز اصلاحات موردنیاز عملی شود.

وی تربیت شهروندان مشارکت جو، مسئولیت پذیر و انجام کار متناسب با نیاز‌های واقعی محله را از جمله اهداف مدنظر در زمینه اجرای طرح شورای اجتماعی محلات برشمرد.

رئیس شورای شهر همدان نیز در این نشست درباره چگونگی اجرای رینگ سوم شهر همدان گفت: رینگ سوم شهر همدان از میدان امام حسن (ع) شروع می‌شود و در حدود پلیس‌راه همدان و میدان مریانج به رینگ فعلی وصل می‌شود.

۶۰۰ هکتار از زمین‌های متعلق به شهرداری به محدوده شهری اضافه می‌شود

ابراهیم مولوی عنوان کرد: در این طرح ۶۰۰ هکتار از زمین‌های متعلق به شهرداری به محدوده شهری اضافه می‌شود و اجرای رینگ سوم از نظر مالی کمک خوبی برای شهرداری خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه در سفر دولت تدبیر و امید به استان همدان اگر پروژه‌های شهرداری همدان نبود پروژه خاصی برای افتتاح وجود نداشت، درباره وضعیت پردیس سینمایی همدان گفت: در دولت نهم ۱۸ هزار متر زمین برای پردیس سینمایی مشخص می‌کنند و شهرداری مکلف می‌شود برای ایجاد پردیس سینمایی زمین در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهد و در قرارداد واگذاری سرمایه‌گذار مکلف می‌شود طی ۳ سال پروانه اخذ کرده و کار را شروع کند و به اتمام رساند، ولی عملا هیچ کدام انجام نشده است.

وی گفت: در طرحی که برای پردیس سینمایی به شورای شهر همدان ارائه شد بخش کوچکی برای سینما در نظر گفته شده و مابقی زمین به واحد‌های تجاری تبدیل می‌شد که براساس این طرح مشخص نبود پردیس تجاری است یا سینمایی که شورا با آن مخالفت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار