کد خبر: ۵۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 08 July 2015
معاون عمرانی شهردار کرج از بهره‌برداری بخشی از پروژه‌های عمرانی شهرداری کرج در شهریورماه خبر داد و گفت: پل میدان امام خمینی(ره)، دوربرگردان غیرهمسطح غرب تقاطع شهدای دانش‌آموز و پل میدان شهید سلطانی از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی‌اصغر کمالی‌زاده در جلسه شورای اسلامی شهر کرج که امروز با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج در صحن علنی برگزار شد، با ارائه گزارش عملکرد عمرانی شهرداری کرج، اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح مهرویلا و میدان امام‌خمینی(ره) با تدبیر شورا مقرر شد همزمان باهم به بهره‌برداری برسد که قرارداد ثانویه این پروژه 94 میلیارد و 800 میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه پروژه پل میدان امام خمینی(ره) تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: بهره‌برداری از تونل این پروژه در موعد مقرر که برج 4 سال آینده است بر اساس برنامه‌ریزی به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون عمرانی شهردار کرج با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تملک اراضی پردیس کشاورزی یکی از چالش‌های این پروژه محسوب می‌شود که توافق‌های مطرح شده از سوی شهرداری انجام شده اما راه و شهرسازی مشکلاتی در این راستا ایجاد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا برای تملک اراضی پایین دست قطعا تا یک ماه آینده با قوه قضائیه وارد اراضی پردیس کشاورزی می‌شویم.
کمالی‌زاده با بیان اینکه حدود 10هزار متر مربع مجتمع ‌تجاری وجود دارد که سفت‌کاری آن‌ها در این قرارداد وجود دارد، گفت: ارزش پیش‌بینی شده برای این مجمتع حدود 250 میلیارد تومان است و بیش از 60 درصد هزینه های طرح را مستهلک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح میانجاده 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، بیان کرد: این پروژه با قرارداد اولیه 22 میلیارد و 800 میلیون تومان منعقد شده و یکی از پروژه‌های سخت شهرداری محسوب می‌شود چراکه این پروژه پلی سه سطحی است.
معاون عمرانی شهردار کرج افزود: پیش‌بینی می‌شود روگذر شمال به شرق این پروژه در برج 8 به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه پروژه دوربرگردان غیرهمسطح غرب تقاطع شهدای دانش‌آموز با 7 میلیارد و 200 میلیون تومان منعقد شده، تصریح کرد: این پروژه دارای 31 درصد پیشرفت فیزیکی است و معارضاتی در طرح وجود داشت که بدون تغییر در رویکرد تغییر داده شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری برسد.
کمالی‌زاده با اشاره به تقاطع غیرهمسطح حصارک، اظهار داشت: قرار داد این تقاطع سه سطحی با مبلغ 59 میلیارد و 500 میلیون تومان منعقد شد و 36 ماه زمان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 3 ماه آینده پل مکمل این پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: در کمتر از 10 روز، 22 هزار متر از اراضی آزاد شده و 366 اصله درخت موجود در این زمین‌ها جابه‌جا شده است.
معاون عمرانی شهردار کرج با اشاره به پروژه مکمل میدان شهید سلطانی بیان کرد: این پل در حال حاضر با 7.5 متر عرض است که سبب شده ترافیک سنگینی در این منطقه ایجاد شود.
وی خاطرنشان کرد: قرارداد این پروژه سال گذشته به مبلغ 12 میلیارد تومان منعقد شد و در حال حاضر دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است که در صورت بهره‌برداری از آن، شاهد روانی ترافیک می‌شویم و پیش‌بینی می‌شود این پل در شهریورماه به بهره‌برداری برسد.
کمالی‌زاده با بیان اینکه فعالیت‌های مطالعاتی تقاطع بلوار ماهان با بلوار آزادی و نیز بلوار امام‌خمینی(ره) با بلوار باغستان در حال انجام است، گفت: در سال جاری 3 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اتصال خیابان شبنم به بوستان در اراضی باغستان، اظهار داشت: این پروژه در مرحله طراحی سازه قرار دارد و پس از تصویب اعتبار با گذشت 3 ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون عمرانی شهردار کرج با تاکید بر اینکه بزرگراه شمالی یکی از پروژه‌های حساس شهرداری کرج محسوب می‌شود، تصریح کرد: این یکی از پروژه‌های اساسی و زیرساختی شهر بوده و بودجه مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و 70 درصد از مطالعات آن انجام شده است.
وی با بیان اینکه پروژه 17 کیلومتر طول مسیر دارد، اظهار داشت: پروژه کمربندی شمالی دارای 11 تقاطع و 17 دستگاه پل است و 71 هزار مترمربع سطح عرشه دارد.
کمالی‌زاده با بیان اینکه 200 هزار تن برآورد مصرف آسفالت این پروژه است، گفت: مناقصه دو مرحله‌ای بر اساس قانون مناقصات در هفته آینده برای فراخوانی پیمانکاران اجرا شده و پیمانکاران تایید شده، در پایان مردادماه برنده این مناقصه مشخص می‌شود.
وی با اشاره به پروژه میدان سپاه، خاطرنشان کرد: طراحی و مهندسی ارزش این پروژه انجام شده و توافقاتی با سپاه شکل گرفته و اعتباری که در سال جازی برای این پروژه در نظر گرفته شده 10 میلیارد تومان بوده است.
معاون عمرانی شهردار کرج با بیان اینکه 45 میلیارد تومان برآورد اولیه از اعتبار لازم برای اجرای این پروژه است، افزود: این پروژه‌ای سه سطحی است.
افق فعالیت‌های عمرانی شهر ارائه شود
سعید فیروزگاه در این زمینه اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود افق فعالیت‌های عمرانی از جمله ارزش اقتصادی و مهندسی فرهنگی پروژه‌ها همراه با طرح ارائه شود تا جزئیات کار مشخص باشد.
عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بهتر است پروژه‌ها از ابتدا در کمیسیون نام‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته و نام‌گذاری شوند، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تقاطع میانجاده به نام کیانپور، مهرویلا به نام محتشم و میدان امام خمینی(ره) به شهدای پلیس نام‌گذاری شود.
در این جلسه اختصاص 5 میلیارد تومان از اعتبار پارک نبوت برای احداث پارک نور به تصویب رسید که لازم به ذکر است کل اعتبار این پروژه 8 میلیارد تومان است.
همچنین لایحه شهرداری برای درنظر گرفتن مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل افزایش درآمد ارزش افزوده شهرداری برای تجهیز گرمخانه کرج که جلسه گذشته از دستور خارج شده بود در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد از محل مالیات بر ارزش افزوده یا پروژه‌های پیش‌بینی نشده، اعتبار آن تامین شود.
در این جلسه جذب 3 نیرو برای سازمان قطار شهری کرج مورد تصویب شورای اسلامی شهر کرج قرار نگرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار