کد خبر: ۵۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 07 July 2015
معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان در کرج اجرایی شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن مدیرروستا بعد از ظهر امروز در حاشیه اجرای این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: حضور متکدیان در سطح شهر علاوه بر نازیبا کردن چهره شهر،‌ آسیب‌های اجتماعی بسیاری را نیز ایجاد می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج ادامه داد: حضور متکدیان در سطح شهر سبب نارضایتی مردم شده که در این راستا و با اجرای یک طرح ضربتی در نظر داریم تا این افراد را جمع‌آوری و ساماندهی کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه تنها چند ساعت از اجرای این طرح ضربتی می‌گذرد، 42 متکدی از سطح مناطق مختلف شهر جمع‌آوری شده‌اند.

مدیرروستا افزود: این افراد با تحت تأثیر قرار دادن عواطف مردم سعی در رسیدن به اهداف خود را دارند که متأسفانه با توجه به اینکه مردم ما بسیار احساساتی و ساده هستند فریب ترفندهای این افراد را می‌خورند و با کمک‌های مالی به آنان ماندن متکدیان در سطح شهر را تثبیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: این امر به منظور بهسازی چهره شهر و پاک کردن تصویر نامناسب و آثار سوء فرهنگی و اجتماعی حضور این متکدیان در سطح شهر انجام گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد این متکدیان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که از کشورهای همسایه به صورت غیرقانونی در ایران مستقر شده و در شهرهای مختلف توزیع شده‌اند.

وی از جمله این کشورها را افغانستان و پاکستان عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه شهروندان دلسوز، با دیدن ظاهر خودساخته این افراد اقدام به پرداخت مبالغی به آنان می‌کنند که این سبب افزایش تمایل آنها به تکدی‌گری و بالا رفتن آمار متکدیان در سطح شهر شده و ضمن ایجاد چهره نامطلوب در فضای بصری، تهدیدی بهداشتی و محیطی برای شهر و شهروندان به شمار می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار