کد خبر: ۵۸۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 03 April 2018

نرخ تورم ‌سال قبل ٩,٦‌درصد


تابناک / درحالی‌که طبق قانون مرجع رسمی آمارها مرکز آمار ایران نرخ تورم برای‌ سال ۹۶ را ۸.۲‌درصد اعلام کرده، اما بانک مرکزی ایران نرخ را برای ‌سال ۹۶ رقم ۹.۶‌درصد اعلام کرده است. مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم در اسفندماه ٩٦ برای کل کشور به ٨,٢ درصد، مناطق شهری به ٨.١‌درصد و مناطق روستایی به ٨.٨‌درصد رسید.

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در اسفندماه ‌سال ١٣٩٦ را منتشر کرد که نشان می‌دهد‌ درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار) در دوازده ماه منتهی به اسفندماه ‌سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه ‌سال قبل برای کل کشور ٨.٢درصد، مناطق شهری ٨.١‌درصد و مناطق روستایی ٨.٨‌درصد است .
وصول ۳۴.۶‌هزار ‌میلیارد تومان عوارض و مالیات
فارس| رئیس‌کل گمرک گفت: ‌سال ۹۶ بالغ بر ۳۴‌هزار و ۶۰۰‌میلیارد تومان درآمد گمرکی شامل عوارض و مالیات وصول شد. فرود عسگری با اشاره به این‌که در‌ سال ٩٦ حجم تجارت خارجی به ٩٨‌میلیارد دلار رسید، اظهار داشت: ‌سال گذشته تشریفات ١٢‌میلیون تن کالای ترانزیت خارجی با رشد ٢٨,٣‌درصد انجام شد. او با بیان این‌که ٢٢‌هزار و ٣٠٠‌میلیارد تومان حقوق ورودی وصول شد، گفت: این رقم ٥‌هزار‌میلیارد تومان بیش از پیش‌بینی قانون بودجه ‌سال ٩٦ بود.

انجام ۲میلیون سفر دریایی در نوروز
مهر| معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی مسیر سفر دریایی با حداکثر مسافت ۲۵ کیلومتری از اسکله بندر انزلی تا بندر کاسپین در‌ سال ۱۳۹۷ خبر داد و افزود: از ۲۵ اسفندماه ‌سال گذشته تاکنون، بیش از ۲‌میلیون سفر دریایی و ۲‌میلیون گردشگری دریایی انجام شده است.‌ هادی حق‌شناس در ارتباط با توسعه گردشگری در ‌سال ۱۳۹۷ و اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان، گفت: مهمترین اتفاقی که در ‌سال‌جاری نسبت به سالیان قبل رخ داد توجه به بحث ایمنی تردد توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مقوله سفر و گردشگری دریایی بود.

اسکناس‌ با طراحی جدید در بازار ۹۷
ایبنا| مسعود رحیمی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از طراحی اسکناس و ایران چک در قالب سند ملی خبر داد و گفت: بانک مرکزی از‌ سال ۹۷ به بعد در صورتی که اسکناس و ایران چک جدیدی را بخواهد طراحی کند براساس سند ملی خواهد بود.
او با بیان این‌که سند ملی اسکناس درحال نهایی شدن است و براساس آن تکلیف اسکناس در قطعات مختلف از لحاظ ابعاد و ویژگی‌ها دسته‌بندی شده و در بازه زمانی بین ۵ تا ۱۰‌سال اجرایی می‌شود، اظهار داشت: اسکناس‌های کنونی به هیچ وجه از دور خارج نخواهد شد، اما اسکناس‌های جدید براساس بندهای این سند ملی به چاپ می‌رسد. به گفته او، کار کارشناسی این سند به پایان رسیده و تأیید اولیه در کمیته‌ها اخذ شده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود در‌ سال ۹۷ بتوان اسکناس‌ها را براساس آن طراحی و روانه بازار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار