مرحله چهارم طرح روستاگردشی بخش مرکزی شهرستان چرداول
در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر اساس مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود در دسترس بودن مسئولان و ارتباط سهل و آسان مردم با آنان از ابزارهای اصلی اجرای این رویه بسیار مهم بشمار می‌رود که در طرح نوین روستا گردشی به این مهم توجه شده است
کد خبر: ۵۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲ 07 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر اساس مردم‌سالاری دینی اداره می‌شود در دسترس بودن مسئولان و ارتباط سهل و آسان مردم با آنان از ابزارهای اصلی اجرای این رویه بسیار مهم بشمار می‌رود که در طرح نوین روستا گردشی به این مهم توجه شده است.
چون‌که فلسفه‌ی وجودی دولت تدبیر و امید نیز در جهت تکریم به مردم شکل‌ گرفته است، به‌یقین عملیاتی کردن این رویکرد مردم‌سالارانه می‌تواند باعث ایجاد روحیه همکاری و همدلی و هم‌زبانی بیشتر بین مردم و مسئولان شود.
طرح نوین روستا گردشی طرحی نوین وابتکاری از بخشداری مرکزی شهرستان چرداول است که با اهتمام به روستا وروستانشینی ، رشد،شکوفایی وتوسعه پایدار روستا ها رابدنبال خواهد داشت.
در این طرح بخشداری به همراه مدیران رده‌های شهرستانی وگاها استانی، در مراحل مختلف طرح مسئولان را به روستا هدایت کرده و با مدیریت کردن خرده نیازها و هویت دادن به آن‌ها به مدیریت این خرده نیازها می‌پردازند تا با پیگیری و نظارت پیوسته برآورده شوند.
دراجرای مرحله چهارم طرح نوین روستا گردشی روستای کل کل از توابع بخش مرکزی شهرستان چرداول، مقصدتیم اجرایی دولت درشهرستان چرداول بود.

فرماندار،بخشدار مرکزی ومسئولین ادارات شهرستان به همراه عمران علی محمدی نماینده حوزه شمالی استان درمجلس شورای اسلامی درجمع مردم روستای کل کل آسمان آباد حضوریافتند وازنزدیک درجریان مشکلات ومطالبات آنان قرار گرفتند .

پرویزکولانی فرماندار شهرستان چرداول درخصوص نقش روستا درتوسعه وپیشرفت گفت :درصورتی کشوری می تواندمدعی پیشرفت همه جانبه وتوسعه پایدارباشد که درآن کشور به مقوله  روستا اهمیت ویژه ای داده شودوروستایی  مورد تکریم قرار گیرد.وامروزه توسعه همه جانبه قدرتهای اقتصادی جهان حاصل رشدو بالندگی وتوسعه اقتصادی روستاهای آنها ست.
وی به نگاه وِیژه دولت یازدهم به توسعه پایدار روستاهااشاره کرد وافزود:سیاست دولت تدبیر وامید علاوه بر توجه به زیرساختهای روستایی وتامین رفاه وآسایش روستاییان ،توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری در روستاها به منظور افزایش رونق اقتصادی واشتغال زایی برای آنان وایجاد زمینه برای کاهش مهاجرت به شهرهاست.
کولانی درادامه خاطرنشان کرد:دولت مصمم است با اعطا تسهیلات کم بهره زمینه اشتغال روستاییان رافراهم آورد ،بدیمنظور معاونت روستایی رییس جمهوری اعتبارات ویژه ای با بهره 3تا7درصد دراختیار استانها قرار داده است وروستاییان می توانند باارایه طرحهای تولیدی از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی درخاتمه اظهارداشت:درکمیته برنامه ریزی شهرستان مسایل ومشکلات مردم روستای کل کل مطرح وازمحل اعتبارات استانی وملی زمینه حل این مشکلات فراهم خواهد شد.

درادامه این نشست عمران علی محمدی نماینده مردم استان درمجلس شورای اسلامی با تاکید بررفع مشکلات ودغدغه های مردم روستای کل کل اظهارکرد:روستای کل کل درقیاس جمعیت با تقدیم 21شهید به نظام جمهوری اسلامی دین خود را به نظام ادا کرده اند ،مسئولین باید با نگاه ویژه ای درراستای رفع مشکلات وکاهش دغدغه های مردم تلاش کنند.
وی همچنین از فرماندار ومسئولین شهرستان خواست مسایل ونارسایی های روستای کل کل رادر دستورکارقراردهند ودرصورت نیاز به لزوم پیگیری آن ازطریق مسئولین کشوری تاکید کرد


درابتدای این نشست آیت قیصربیگی بخشدار مرکزی شهرستان چرداول به تشریح وتبیین اهداف طرح نوین روستا گردشی ودستاوردهای این طرح پرداخت واظهارداشت:
طرح نوین روستا گردشی مطالبه‌گر حقوق شهروندی روستائیان است و همان‌طوری که شهروند دارای حق‌وحقوق شهروندی هستند روستائیان نیز ازاین حقوق برخوردارند.
وی تصریح کرد: بر این اساس در طرح روستا گردشی به‌جای این‌که مردم خواسته‌ها و نیازهای خود را به‌صورت انتزاعی به اتاق مسئولان بیاورند، این مسئولان هستند که با یک روحیه جهادی به سراغ مردم در روستاها می‌روند تا با رسیدگی به دغدغه‌های آنان به رویه مردم‌سالارنه خویش به طریقی شایسته جامه عمل بپوشانند.
بخشدار مرکزی چرداول ادامه داد: چالش‌ها و مشکلات هنگامی رشد می‌کنند که ما از وجود آن‌ها باخبر نباشیم و طرح 20 مرحله‌ای روستا گردشی نوین که از یک برنامه نظام‌مند و استراتژیک‌محور بهره می‌جوید به‌دنبال توجه به‌ همه‌ی ابعاد روستا هست تا با حضور همه‌جانبه مسئولان ذی‌ربط در روستاها به‌موقع چالش‌ها و مشکلات را رصد کنند و چاره‌اندیشی کنند.
این مقام مسئول گفت:به یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی روستاها وشهرها از خدمات بهره مند شده اند که درطول تاریخ کشور بی سابقه است ودراین دولت همانطور که تکریم مردم را سرلوحه کارهای خود قرارداده است ،تکریم روستا وروستانشینان وتوجه ویژه به توسعه پایدارآنان را دردستورکارخودقرارداده است
وی در خاتمه به پاره ای از مشکلات ونارسایی هاومطالبات مردم  روستای کل کل آسمان آباد پرداخت .
دراین نشست مسایل ونارسایی های روستای کل کل باحضور مسئولین ادارات شهرستان بررسی وتصمیماتی بشرح زیر اتخاذگردید:
رفع مشکلات اعتباری ساخت حسینیه روستا واختصاص 500میلیون ریال اعتباربرای تکمیل این مکان فرهنگی مذهبی.
آغاز مقدمات حفر یک حلقه چاه آب شرب واصلاح شبکه آب شرب روستا
تخصیص اعتبار بمنظور بهسازی معابر وآسفالت خیابانها
تخصیص اعتبار واحداث سالن ورزشی چند منظوره وزمین فوتبال روستا
تسریع در ساخت خانه بهداشت روستا
بهسازی ومرمت کانال انتقال فاضلاب روستا ومدیریت پسماندهای روستا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار