مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری خبر داد
مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: 16 کالای تولیدی دیگر در این استان پروانه و مجوز کاربرد علامت استاندارد دریافت کردند.
کد خبر: ۵۷۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 05 July 2015
عبدالله نظری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، به روند و مراحل صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای یک کالا اشاره کرد و اظهار داشت:‌ مردم به خوبی به جایگاه استاندارد در جامعه واقف بوده و به ضرورت و اهمیت آن در انتخاب کالا و خدمات آشنایی دارند.

وی افزود: در بسیاری از نقاط جهان معیار نخست انتخاب و خرید کالا یا خدمات داشتن یا نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد است و فاکتورهایی چون قیمت و کمیت در مراحل بعدی اهمیت قرار دارد.

نظری نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالای استاندارد را نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت:‌ رعایت استاندارد یک اقدام فرهنگی است و با ارتقای سطح آگاهی مردم و توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد می‌توان به موفقیت‌های زیادی در این زمینه دست یافت که نتیجه آن ارتقای سطح ایمنی و سلامت جامعه است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در این استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: در پی درخواست‌های صورت گرفته و با بررسی‌های دقیق و کارشناسی این اداره‌کل در سال جاری 16 پروانه و مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد در این استان صادر شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس هشت کالای تولیدی در این استان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و هشت کالا نیز حائز شرایط دریافت مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد تشخیص داده شد.

به گفته نظری، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، دستگاه‌های توزین و لوازم خانگی از جمله کالاهای برخوردار از علامت استاندارد در سه ماهه نخست سال جاری در این استان هستند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری ادامه داد:‌ واحد تولیدی آذرنگ بروجن برای فراورده سیم قابل انعطاف، واحد سیدجلال صالحی برای فراورده بتن آماده، فلات کوهرنگ جهت فراورده پنیر خامه‌ای، بهاران شیمی برای فراورده روغن هیدرولیک با نام تجارتی اشک، واحد امیرقلی سلیمی برای فراورده سرکه تقطیری شیرین تاک سلیم، واحد صنعتی سید عبدالله نوربخش برای فراورده ورمیشل و آرد ستاره بسته‌بندی شده و تعاونی گلرنگ بروجن برای فراورده محلول سفیدکننده هیپوکلریت با نام تجارتی پیپ موفق به جلب نظر کمیته علائم استاندارد این استان برای صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری شدند.

وی افزود: همچنین کمیته علائم استاندارد این استان با صدور مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحد ایوب بهرامی برای فراورده مربای بالنگ، سیرنگ کوهرنگ برای فراورده نوشابه گازدار میوه‌ای، فلات کوهرنگ برای فراورده خامه سبک در بسته‌بندی مجاز، شرکت‌های کیمیاگران تغذیه و فرادانه برای فراورده خوراک ماهی، گچ فارسان برای فراورده گچ ساختمانی زیرکار، واحد البرز رئیسی برای فراورده سنگدانه و شرکت برفاب برای فریزر صندوقی موافقت کرد.

نظری همچنین رشد 45 درصدی صدور پروانه و مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود:‌ در سه ماه نخست سال گذشته 11 پروانه و مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در این استان صادر شد که این رقم در سال جاری به 16 مورد رسید.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: افزایش کالاهای دریافت کننده نشان استاندارد در این استان نشان دهنده افزایش تولید و همچنین رعایت استانداردها در واحدهای تولیدی در این استان به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار