رئیس اتحادیه مرغداران استان قم:
رئیس اتحادیه مرغداران استان قم با اشاره به اینکه آنفولانزا سبب تلف شدن بخش اعظمی از مرغ‌های استان قم شده است، گفت: سال 96 برای مرغداران عزای عمومی بود.
کد خبر: ۵۷۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ 25 February 2018

به گزارش تابناک قم، محمد خداپرست در نشست صمیمی کارآفرینان استان قم با سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه سال 96 برای مرغداران عزای عمومی بود، مطرح کرد: به علت ندانم‌کاری آنفولانزای مرغی از آذربایجان شروع شد و به استان‌های مختلف از جمله قم رسید.

وی با اشاره به اینکه آنفولانزا سبب تلف شدن بخش اعظمی از مرغ‌های استان قم شده است، اضافه کرد: استان قم 8.5 میلیون مرغ تخم‌گذار داشت اما اکنون نزدیک به 500 هزار مرغ برای این استان باقی مانده است.

رئیس اتحادیه مرغداران استان قم با تاکید بر اینکه استان قم در گذشته مرغ پرورشی خود را به کشورهای مختلف از جمله افغانستان صادر می‌کرد، عنوان کرد: تخم مرغ آلوده و تاریخ گذشته را از کشور ترکیه با مبلغ قابل توجهی وارد کشور می‌کنیم؛ اکنون مرغداران قمی وضعیت مطلوبی ندارند و با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت بیمه اعلام کرده است که فقط توانایی جبران 60 درصد خسارت‌های ناشی از آنفولانزای مرغی را دارد و بدهکاری مرغداران قمی به بانک‌ها افزایش یافته است به همین علت باید بگوییم که این افراد بیچاره شده‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار