رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی واردات در قبال صادرات نفتی را برای کشور یک تباهی دانست .
کد خبر: ۵۷۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 24 February 2018
رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی واردات در قبال صادرات نفتی را برای کشور یک تباهی دانست و عنوان کرد: در شرایط فعلی صادرات کشور ضررده است چراکه مخارج صادراتی آن بیشتر از سودش برای صادر کننده است.

علی عبدالعی زاده در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و فعالان اقتصادی برتر سال ۹۶ آذربایجان غربی با بیان اینکه در بحث توسعه صادرات بخش تولید باید جدا از صادرات باشد، اظهار داشت: ما نیازمند واردات هستیم‌ و باید صادرات داشته باشیم تا واردات داشته باشیم اما این صادرات باید ناشی از تولید باشد.

وی، با بیان اینکه واردات در قبال صادرات نفت یعنی تباهی، ادامه داد: در سند اقتصاد مقاومتی در ۸ بند به طور مستقیم و در ۴ بند به طور غیرمستقیم به صادرات اشاره شده است.

رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی، گفت: کشور ما کشور درون زای برون گرا است و تنها ۷ درصد از صادرات ما مربوط به تولیدات است و ۹۲ درصد آن مربوط به صادرات نفتی و معادن است.

عبدالعلی زاده، عنوان کرد: تولیدات خود را به طور خام به کشورهای دیگر میفروشم و بعد از آنها فرآوری شده اش را خریداری میکنیم که این امر باعث تباهی و نابودی ما خواهد شد.

وی، تاکید کرد: امروز باید به فکر تولید و افزایش زمینه های اقتصاد مقاومتی باشیم چرا که استخدام و حقوق بگیر دولتی شدن یعنی تباهی.

رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی با بیان اینکه حتی در صادرات خود نیز دچار تضاد ها و ضررها هستیم افزود: افتخار می کنیم که سیمان ۳۷ دلاری به عراق صادر میکنیم در حالی که سوختی که برای تولید هر تن سیمان هزینه میشود بیش از ۳۷ دلار است، این که اسمش صادرات نیست.

عبدالعلی زاده، عنوان کرد: برای جذب سرمایه خارجی باید زبان صحبت با کشورهای دیگر را اصلاح کنیم همچنین استفاده از ساز و کار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات یکی از بندهای خوب سند اقتصاد مقاومتی است که بسیار ارزشمند است.

رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی اظهارداشت: هنوز یاد نگرفته ایم قانونی تصویب کنیم و آن قانون حداکثر ۳ سال دوام بیاوردباور کنید وام گرفتن از سازمان های جهانی کار بدی نیست.

وزیر دولت اصلاحات با انتقاد از اوضاع  مناطق آزاد کشور خاطر نشان کرد: مناطق آزاد برای تولید و صادرات ایجاد شده اند نه برای ورود کالاهای بنجل چینی باید بتوانیم استفاده بهینه و کارسازی از این مناطق داشته باشیم.

عبدالعلی زاده، با اشاره به اینکه ناسزاهایی که از برخی از تریبون های نماز جمعه به سایر کشورها گفته می شود ادامه داد: با این اوصاف وزیر امور خارجه چه کاری میتواند انجام دهد؟ کجای اسلام گفته شده است که تریبون نماز جمعه محلی برای ناسزا گفتن به سایر کشورهای اعم از مسلمان و غیر مسلمان است.

رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی تصریح کرد:  آقای ظریف مجبورند در چنین وضعی اوضاع ما را با جهان بهبود ببخشند.

وی، پتروشیمی ارومیه را هسته محوری برای کریستال عنوان کرد و گفت: این منبع و سرمایه تنها در دو جای کشور وجود دارد البته پتروشیمی قرار نبود تولید کننده کود شیمیایی باشد بلکه قرار بود مکمل پتروشیمی ارومیه باشد.

عبدالعلی زاده،  با بیان  اینکه پرداخت حقوق کارمندان با فروختن نفت سربلندی برای ایران محسوب نمی شود ادامه داد: کشور ثروتمند تنها در سایه مردمی ثروتمند شکل خواهد گرفت تولید ثروت اکنون در شرایط فعلی نوعی جهاد محسوب می شود.

وی، صداسیما را شاگرد تنبل اقتصاد مقاومتی کشور اعلام کرد و گفت: با نگاهی اجمالی به برنامه های صدا و سیما متوجه می شویم تضاد ها به صورت بارز مشخص هستند و افراد کلاهبردار و دروغگو ثروتمند نمایش داده شده و افراد درستکار و فقیر وبی چیز هرگز و این فرهنگ غلط هرچه سریع تر باید اصلاح شود.

رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی گفت: رسانه مسئول مهم فرهنگسازی و آموزش اقتصاد مقاومتی است.

عبدالعلی زاده ادامه داد: بزرگترین سند برای حمایت از بخش خصوصی اقتصاد مقاومتی بوده و برای برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی، توسعه مشارکت های بخش خصوصی ضروری است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و با مشارکت بخش خصوصی می تواند به اهداف پیش بینی شده دست یابد و کشور را به پیش ببرد.
رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی اظهار کرد: تعامل دولت با بخش خصوصی نیز گام مهمی در حمایت از سرمایه گذاران است و تنگناهای مالی را از بین می برد.

عبدالعلی زاده، گفت: مردم از اختلاس های میلیاردی تعجب نمی کنند چرا که هیچ گاه این میزان پول را یکجا نداده اند و این میزان اختلاس نشان دهنده فعالیت سخت مردم ودرآمد بالای آنان اما داشتن زندگی سخت تر است.

وی، تاکید کرد: دولت باید مقررات صادرات را با همکاری اتاق بازرگانی و فعالین این حوزه در چارچوب اقتصاد مقاومتی عملیاتی سازد.

رئیس کارگروه واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی اظهارداشت: با برقراری روابط راهبردی با کشورهای جهان و همسایه راه رابرای صادرات هموار کنند و همچنین با استفاده از ظرفیت نهادهای بین المللی، صادرکنندگان را کمک شود و دیپلماسی در خدمت صادرکنندگان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار