کد خبر: ۵۶۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴ 02 February 2018

تابناک / معاون رئیس جمهور گفت: یک‌میلیون هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور وجود دارد که ترمیم آن نیازمند سرمایه‌گذاری است.

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز (۱۲ بهمن) در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به وجود 2 میلیون و 300 هکتار جنگل در شمال کشور اشاره کرد و گفت: یک‌میلیون هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور داریم و ترمیم آن نیازمند سرمایه‌گذاری است.

 

عیسی کلانتری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال تنها از طریق کشاورزی ظلم به گیلان و مازندران است، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری زیربنایی در گیلان و مازندران کمتر انجام شده است.

 

وی به وجود دو دیدگاه درباره محیط زیست اشاره کرد و افزود: یک گروه اعتقادی به حفاظت از محیط زیست ندارند و گروه دیگر معتقدند نباید به طبیعت دست بزنیم.

 

معاون رئیس جمهور، بیشتر اشتغال استان‌های شمالی را غیر مولد خواند و تصریح کرد: گیلان و مازندران دارای هفت میلیون نفر جمعیت و جوانان تحصیلکرده بسیار است و مشکل اشتغال آن تنها با کشاورزی برطرف نمی‌شود.

 

کلانتری، خواستار تجدیدنظر کلی در سیاست‌های برنامه‌ای استان‌های گیلان و مازندران شد و گفت: اگر صنعت درست و سازگار با محیط زیست در استان‌های شمالی احداث شود، تاثیرگذار است.

 

وی با بیان اینکه مسؤولان با تصور 50 سال گذشته برنامه‌ها را اجرایی می‌کنند، اظهار کرد: امر مذکور مانع توسعه در کشور شده است.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و بیان کرد: اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

 

کلانتری با اشاره به اینکه شیرابه پسماند زندگی ماهیان را به خطر انداخته است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور 2 میلیارد دلار اعتبار برای برطرف کردن مشکل پسماند استان‌های شمالی در نظر گرفته و امیدواریم این بودجه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار