فیلم تئاتر «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی هادی مرزبان، عصر نهم بهمن با حضور پیشکسوت تئاتر یزد در حوزه هنری به نمایش درمی‌آید .
کد خبر: ۵۵۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 30 January 2018

به گزارش تابناک یزد،در ادامه سلسله نشست‌های پخش و تحلیل فیلم تئاتر در حوزه هنری یزد، این هفته فیلم نمایش «شب روی سنگفرش خیس» نوشته زنده‌یاد اکبر رادی به کارگردانی هادی مرزبان در نارنحستان هنر این مرکز به نمایش درمی‌آید و در ادامه با حضور احمدعلی مهدی‌نژاد نویسنده و کارگردان پیشکسوت تئاتر استان و جمعی از هنرمندان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد .

در این نمایش بازیگرانی همچون بهزاد فراهانی، فردوس کاویانی، فرزانه کابلی، علی رامز، بهرام ابراهیمی، ایوب آقاخانی، مهدی عبادتی، شیوا مکی‌نیان و نیکی مظفری به ایفای نقش پرداخته‌اند .

«شب روی سنگفرش خیس» یکی از دشوارترین متن‌های اکبر رادی است که شخصیت‌ها در آن به خوبی پردازش شده و دارای پیچیدگی‌های فراوانی هستند .

این نمایش، داستان دکتر مجلسی با بازی بهزاد فراهانی را روایت می‌کند که پس از رفتن همسرش به اسپانیا، با دختر نابینا و خواهر بیوه‌اش، رخساره، زندگی می‌کند. خواهرش باید سر ماه چکی را که دست آقای گلشن دارد، پاس کند، اما این مسئله به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب، دشوار است. مجلسی از تدریس در دانشگاه کنار گذاشته شده، کتابش تجدید چاپ نمی‌شود و خواهرش دیگر کار نمی‌کند؛ در چنین شرایطی مشکلات مالی، وضع آنها را بحرانی کرده است. این نمایش سعی دارد در قالب یک موقعیت تراژیک، واکنش‌ها و ناچاری آدم‌ها را در برابر دگرگونی‌های ناگهانی بازتاب ‌دهد .

اکران «شب روی سنگفرش خیس» در حوزه هنری یزد

«شب روی سنگفرش خیس» از شش روایت تشکیل شده که هر کدام همچون تکه‌ای از یک پازل در کنار هم تکمیل می‌شوند. اثر با روایت مستقیم دکتر مجلسی رو به تماشاگران پیش می‌رود و پیوست پیدا می‌کند .

فریبا ورکیانی برنامه‌ریز و مدیرتولید، مهری آسایش دستیار کارگردان، آزیتا خرمی منشی صحنه، فرزانه کابلی طراح حرکات، امیر علیزاده موسیقی و وحید لاری طراح صحنه این نمایش هستند .

به گزارش ایسنا، این نمایش اجتماعی ساعت 17دوشنبه نهم بهمن‌ماه در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد به به نمایش گذاشته شد.

گفتنی است: نشست‌های تحلیلی و آموزشی پخش فیلم تئاتر، عصر دوشنبه‌های هر هفته در حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد و رایگان است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار