کد خبر: ۵۵۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷ 28 January 2018

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 399 واحد مسکونی توسط تعاونی های مسکن این شهرستان در حال ساخت است.
عبدالله امیریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 71 شرکت تعاونی مسکن و یک واحد اتحادیه تعاونی های مسکن در چابهار فعال است که 16 شرکت تعاونی در قالب مسکن مهر فعالیت می کنند.
وی افزود: کل تعهد تعاونی های مسکن در چابهار ساخت هزار و 605 واحد مسکن است.
وی بیان کرد: هم اینک هزار و 206 واحد مسکن در چابهار ساخته و تحویل اعضای تعاونی ها شده و 399 واحد دیگر نیز در حال ساخت است.
وی ادامه داد: از مجموع شرکت های تعاونی مسکن چابهار 6 تعاونی مسکن فعال، 2 تعاونی مسکن نیمه فعال و 2 تعاونی مشکل دار و 61 تعاونی مسکن نیز غیر فعال است.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی چابهار افزود: 20 تعاونی تاکنون زمین دریافت کرده اند و پیگیری برای حل مشکلات دیگر تعاونی برای دریافت زمین و ساخت مسکن ادامه دارد.
امیریان گفت: آماده نبودن زمین ها، آسفالت نبودن معابر، نبود محوطه سازی و پرداخت نکردن هزینه های آماده سازی توسط شماری از تعاونی ها به اتحادیه، واگذار نشدن انشعابات آب و برق و تلفن توسط دستگاههای مربوطه، همکاری نکردن شهرداری در خصوص اخذ پروانه کار، نبود شفاف سازی در هزینه های ساخت هر واحد توسط مدیران تعاونی، بالا بودن سود مشارکت بانک های عامل و پرداخت نشدن به موقع تسهیلات توسط بانک عامل از مشکلات مهم تعاونی های مسکن در چابهار است.
وی تحویل ندادن به موقع زمین توسط راه و شهرسازی را از دیگر مشکلات مهم در این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: این کار خود سبب تأخیر در ساخت مسکن و تحویل به موقع و افزایش قیمت بهای هر واحد شده است.
به گزارش ایرنا چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار