رئیس دانشگاه علوم پزشگی اردبیل گفت:امسال بیش از 558 هزار بیمار در کلینیک های درمانی استان توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص بصورت رایگان و با پرداخت تعرفه های دولتی پنج هزار ریال ویزیت شدند.
کد خبر: ۵۵۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 27 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل،‌ دکتر قدرت اخوان اکبری افزود: با اجرای طرح تحول سلامت خدمات رسانی به بیماران در مراکز درمانی بهتر شده و در روستاها هم با استقرار پزشک خانواده و پزشکان متخصص نحوه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به حد مطلوب رسیده است .


وی بیان کرد: اجرای برنامه ادغام بهداشت روان در مراقبت های بهداشتی اولیه (phc) در شهرهای اردبیل، گرمی مغان ، پارس‌آباد، خلخال و مشگین شهر ، جذب 364نیروی فنی مورد نیاز در 13 رشته شغلی گروه بهداشتی درمانی ،افزایش تعداد پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری ،احداث 69 واحد بهداشتی درمانی در مناطق شهری و روستایی و واگذاری 84 داروخانه مراکز مجری برنامه روستایی به بخش خصوصی از جمله خدمات راایه شده در حوزه بهداشت می باشد .


اخوان اکبری درباره اجرای طرح پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار سرطان قابل پیشگیری و درمان است، افزود: این طرح از اول بهمن ماه به مدت یک هفته با هدف کاهش بروز سرطان و مرگ و میر ناشی از آن و بهبود کیفیت زندگی بیماران در استان اجرا شد.


وی اضافه کرد: افزایش آگاهی عمومی، اصلاح باورهای نادرست، جلب مشارکت مردم در خصوص اصلاح شیوه زندگی و انجام اقدامات پیشگیرانه سرطان و شیوه های آن با تاکید بر اولویت های منطقه ای از اقدامات و موارد قابل توجه در این راستا می باشد.


وی بیان کرد: در هفته پویش ملی مبارزه با سرطان برنامه های متعددی از جمله برنامه های آموزشی در مدارس و مراکز جامع سلامت، برگزاری همایش با شرکت گروه های خیریه و خیرین سلامت و ارتقاء سطح آگاهی مردم در خصوص تشخیص زود هنگام سرطان ها اجرا شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: از 10سال پیش مرکز تحقیقات سرطان دستگاه گوارش بنام کلینیک ارس در اردبیل اندازی شده و اطلاعات مربوط به شیوع و بروز انواع سرطان ها در سامانه وزارتی ثبت می شود.


وی ادامه داد: همچنین مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اردبیل به عنوان قطب درمان سرطان تعیین شده است و با حضور پزشکان فوق تخصص از سال 1387 فعالیت می کنند و با 28 تخت فعال مشغول ارائه خدمات بستری به بیماران سرطانی است.


در حال حاضر 18 کلینیک تخصصی و فوق تخصصی با حضور 194 پزشک متخصص و فوق تخصص در نقاط مختلف استان اردبیل فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار