رئیس اداره حقوقی شهرداری قزوین:
رئیس اداره حقوقی شهرداری قزوین گفت: صدور حکم پلمب توسط دستگاه قضا می‌تواند بازدارنده تخلفات ساختمانی در شهر قزوین باشد.
کد خبر: ۵۵۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 24 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، امیرعباس فقیهی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: دادستانی طی سال‌های گذشته در برخورد با متخلفان ساختمانی به دلیل منافع شهری با شهرداری قزوین همکاری می‌کرد اما اکنون از انجام چنین کاری خودداری می‌کند و ادامه آن را منوط به مصوبه شورای شهر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون برای برخورد با متخلفان خلأ قانونی وجود دارد، ادامه داد: بعد از رأی کمیسیون ماده 100، دو ماه به مالک مهلت داده می‌شود که نسبت به تخریب تخلف خود اقدام کند.

رئیس اداره حقوقی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: اکنون متخلفان در چند مرحله تخلف می‌کنند؛ آن‌ها در مرحله نخست تخلف کرده و سپس کمیسیون ماده 100 رسیدگی می‌کند دوباره مالک به رأی صادره مبنی بر اینکه رأی با تخلفات منطبق نیست، اعتراض می‌کند تا این روند همچنان ادامه داشته باشد.

فقیهی اضافه کرد: به همین دلیل این یک دور باطل است و شهرداری قزوین باید مدام در رفت و آمد کمیسیون ماده 100 باشد، تا مطالبات خود را وصول کند؛ این وضعیت در شأن کمیسیون فوق نیست که برای یک پلاک چند بار جلسه برگزار کند.

این مسؤول عنوان کرد: تا زمانی که قانون برخورد صریح با متخلفان را بیان نکرده باید شورای اسلامی شهر قزوین مصوبه دهد تا دستگاه قضا با دادن حکم پلمب از ادامه روند تخلفات آن‌ها جلوگیری کند.

رئیس اداره حقوقی شهرداری قزوین مطرح کرد: این مصوبه تا جایی که دستور دیوان عدالت اداری را بگیرد، اعتبار دارد و بعد از آن اعتباری برای آن پلاک ندارد.

فقیهی بیان کرد: مصوبه شورا می‌تواند از سازندگانی که چنین تخلفاتی را در پیش گرفته‌اند، بازدارنده باشد تا از ادامه چنین روندی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: برخی تخلفات را نمی‌توان تخریب کرد چراکه به استحکام بنا آسیب می‌زند به همین دلیل به جریمه ختم می‌شود.

رئیس اداره حقوقی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه حکم پلمب صادر می‌شود تا از ادامه تخلف متخلفان جلوگیری شود، توضیح داد: دستگاه قضا به شهرداری قزوین قول مساعدت داده در این راستا با مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین همکاری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار